onsdag 20 januari 2010

Hej på er alla fina!

Här är jag,lever och mår bra! En skön bloggpaus även om jag saknat er!
Tack för alla era kommentarer de värmer så gott och gör mig glad i själen!

Jag har behövt tid för mig själv,behöver fortfarande men gör ett försök att blogga.
Många många tankar och funderingar,det har ju som ni vet varit tuffa år och nu har tiden kommit i fatt mig,tid för reflektion....




Jag jobbar på att må bra på både ut och insida,det tar kraft och jag känner mig ganska trött....

Jag har i allafall bokat tågbiljetter och på Fredag åker jag till min bästa Jessica som har haft det mer än tufft nu ett långt tag. Mysigt ska det bli med en hel helg tillsammans...tror vi behöver det både hon och jag! En tjej helg!

Just nu håller en mattläggare på att lägga in nya mattor i våra två trappor..det blir superfint! Men luktar lim som tusan...blä!!

Jag håller på att bli förkyld,har ont i huvudet och känner mig så där halv okey...men det går över! Har drukit aloevera mer än vanligt och jag brukar kunna stoppa det så,så nu håller vi tummarna...jag ska INTE bli sjuk!

Någon mer än jag som är trött på vintern nu?? Jag vill ha vår!!! Sol och kvittrande fåglar....pirr i magen...älskar våren!

Nu dags att sätta på lite kaffe så mattläggaren orkar jobba klart!

Ta hand om varandra,glöm inte att livet är till för att levas!

Kärlek till er mina fina och trogna läsare,kram kram

10 kommentarer:

Anonym sa...

Välkommen tillbaka!
Låt dina tankar lägga sig till rätta. Det är viktigt.
Du har varit saknad...

Annika sa...

Hej du! ;) Kul att du är tillbaka! :) Jag om någon förstår att det kan behövas en paus. Man måste lyssna på kroppen och knoppen! :p Hoppas att du tillfrisknar och får en mysig helg med din väninna! Ha det bäst! *puss och kram*

Majken sa...

Välkommen tillbaka! :D

Du är efterlängtad...
Jag tycker att man ska kunna skriva lite då & då.. beh inte vara varje dag. Ibland har man mycket man vill dela med andra ibland har man inget. Det är inte ett tvång att skriva jämt. Men jag tycker det är mysigt att hälsa på här :)

Det är som du skriver jobbigt att försöka må bra både, fysiskt, psykiskt & på ytan... Jag är en sån person som för min egen skull gör mig iordning varje dag. Jag tycker inte om att se ett vrak i spegeln utan vill se en någorlunda fräsch Mickis. Det gör jag även gentemot övriga familjen. Kan inte vara roligt att se på ett vrak dagar i ända utan att man iaf är mån om sig själv... MEN det händer att jag tar en dag naturell oxå...

VAD MYYYYSIGT att åka till en tjejkompis!! Det blir säkert en jättemysig helg med mycket skratt & gråt & massor av tjejsnack.. Då är livet riktigt bra :D

Hoppas inte förkylningen bryter ut!
Ha en fin dag!
KRAM

p.s Dotterns jobb är HaraldNyborg. Att sortera i hyllor, laga paket, städa lite, hålla ordning & frampå hjälpa kunder hitta rätt. Vår sons bästa vän under uppväxtens mamma jobbar där & när man behövde en 16åring så var hon så snäll & tänkte på vår dotter. Det är inte lätt idag att få en timanställning så vår dotter blev överlycklig. Hon är scocial & framåt & ser verkligen fram emot att tjäna 800kr extra i månaden kanske mer... Shopping är ju kul!! ;) d.s

Anonym sa...

Hej och välkommen tillbaka. Man behöver tid för sig själv i bland och det är nödvändigt. Kram

Ulrika sa...

Åh vad härligt att "se" dig igen ;)

SKönt med vanlig paus och bloggpaus ibland.
Ibland skulle alla behöva en paus från vardagen och bara fundera. På livets goda likväl som mindre goda sidor.

Motgångar är aldrig trevliga men mår man dåligt i kroppen/själen så blir dessa motgångar desto tyngre.

Kul att du är tillbaka!

Kramar från mig!

Stina sa...

Ta hand om dig nu du gumman, och krya på dig.
Kram Stina

hemma hos lilla mej sa...

Var nu rädd om dej .Kul att se dej igen.Ha en härlig onsdag Goa kramen Rita ♥

Sussi sa...

Hej på dig!
Hittade till dig och din blogg med mycket tänk värd och trevlig läsning, bilder osv.
Hoppas ni får en super mysig helg tillsammans.
Ha det så gott Sussi

Madeleine Berglund sa...

Hej Pia!

Tack så jätte mycket, att göra loppisfynd är så himla kul.

Ja, eller hur, jag längtar också efter våren. Tänk vad härligt när vi får plantera penseer. Eller när vi kan sitta och fika mot en solig husvägg och låta sig värmas av vårens första varma strålar. Lovely.

Kram Madeleine

Lena sa...

Jag blev så glad av att se din kommentar:) Man behöver lite tid för sig själv ibland.

Är dunderförkyld, verkar inte ge sig i första taget. Trött så in i norden.
Hoppas att du blir bättre från din förkylning.

Många kramar

Lena