lördag 13 december 2008

Glad Lucia till er alla!


Hej på dig,hoppas allt är bra?!

Jag och V var uppe kl 7 idag för att titta på Lucia på tv´n,det är så mysigt att titta på Lucia tidigt på morgonen när det är mörkt,vi satt i soffan med en filt och tända ljus och bara myste! Sen kom vår egen lussekatt,Morris,och gjorde oss sälskap.

Nu är Morris och jag nedkrupna i sängen igen,jag var så frusen och lite trött så då är det så mysigt att få krypa ner i gen...:)

Idag har vi inget inplanerat,så underbart skönt!! Funderar lite på om vi ska passa på att göra lite julgodis....Någon som har något gott ni brukar göra till jul? Tar gärna emot något smarrigt recept!!!

Nu tror jag att jag måste göra lite kaffe.....P snarkar och sussar så sött så jag får nog göra det själv....men är man tillräkligt sugen så går allt eller hur? :)

Kram Pia

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker att Apelsinknäck är supergott. Apelsinknäck ca 40 st
50g smör, 2 dl vispgrädde, 3 dl strösocker, 1 dl ljus sirap, 2 msk honung och finrivet skal från en apelsin. Koka som när du gör vanlig knäck och blanda ner apelsinskalet när knäcken är klar. SMAKLIG SPIS!

Pia heter jag! sa...

Åh mums,ska prova det! Tack snälla!