lördag 20 december 2008

Nu har Julen "flyttat in" hos oss....


Igår så fick vi till det,städade,hämtade fram julsaker och juldukar.
Så nu är det jul i vårt hus,klädde granen det sissta vi gjorde i går(se bild,men förlåt för den dåliga bildkvaliten)
Denna sköna kännsla när huset är ny städat och som pricken över i så är det julstämning!

På kvällen såg vi en film,var så trött efter all städning så jag hade svårt att hålla mig vaken ;) Men lyckades!!

Idag ska jag åka och handla julmaten och annan mat det är ju några dagar kvar till jul....och vi måste ju äta då med....:)

Annars känner jag att läget är under kontroll,ska göra julmaten på tisdag,de två stora barnen ska klippa sig och göra slingor på måndag.....det är väl det mest dramatiska som händer här hemma de närmaste dagarna,men det känns skönt...vill ej ha stress för det klarar ej min kropp av,då är värken ett faktum och det vill vi inte ha i Jul!

Hur ser det ut för er stressigt? Mycket kvar att fixa? Eller har du också läget under kontroll?

Ha en bra Lördag mina vänner! Kram Pia

3 kommentarer:

Anonym sa...

Men så mysigt! :) Vi har inte fixat någon gran än men jag har haft julpyntat ungefär sedan första advent. :) Har en del småsaker att göra. Men jag ska försöka att inte stressa, då får jag migrän. :( *kram*

Jag sa...

Hej vännen...
Idag har jag såååå ont. Ska lägga mig snart.
Hur har du fått det att "snöa" på din sida....
Vill också ha snö :(

Kram

Viktdrottningen - Anna Malmborg sa...

Det låter som en lagom belastning du har fram till jul!

Själv jobbar jag i dag (söndag), imorgon och på tisdag. Så min julmat blir gjord på tisdagskvällen.

Granen är klädd i alla fall!

Kram!