fredag 5 juni 2009

Fredag,jag älskar Fredagar!


Först måste jag bara säga *TACK FÖR ALLA FINA & GOA KOMMENTARER* Jag blir så glad,fortsätt gärna!!

Underbart med Fredag!! Jag älskar fredagar! I kväll blir det fredagsmys framför tv'n med familjen,får se om tonåringarna vill va me' annars får vi andra mysa själva :)

Idag på dan ska jag hämta min spikmatta jag köpt,ska bli mycket spännande och se hur det känns att ligga på den! Återkommer om det! Sen är det matinköp igen,fattar inte vem som äter upp vår mat!! Måste vara husmusen :) Sen eventuellt att jag följer med P & svägerskan N på boupptäckningen,får se de klarar sig ju utan mig.....så jag kan lika gärna passa på att handla maten då....

I går fick jag värsta rycket här,det blev inte att rensa tvättstugan men där i mot så rensade jag och sonen S hans garderob vilket var mycket välbehövligt! Shiit vad han vuxit inte mycket han kan ha längre.....Efter det rensade vi hans rum och gjorde en riktig storstädning även det var mycket välbehövligt!! Efter maten så gick jag och dotter V till hennes rum för rensning oj vad vi slängde och fixade! Undrar hur mycket småplock och saker en 9åring kan ha?? Sen finns det leksaker som jag annser att hon skulle kunna ge bort/sälja för hon har vuxit i från dem,men se det tyckte inte hon!! Garderoben hann vi inte med utan det blir dagens,eftermiddagens uppgift....
Tänkte gå igenom alla fyra barns/ungdommars rum,även fast de två största är stora nog för att kunna fixa det själva så vill jag vara med den här ggn så det blir riktigt ordentligt,så skönt att göra sig av med gammalt skräp!!

Nu ska jag på bloggpromenad för att se hur det är med dig denna fredag!
Kram Pia

9 kommentarer:

Annie sa...

Spikmatta, det låter ont =\ Visst är det skönt när man har gjort storrensning. Nu så får du ha en riktigt mysig fredag/helg. Ta hand om dig! Kram

Annelie sa...

Detta med spikmattan ska bli intressant och se vad du tycker om.
Min son´s pappa har en sån, han gillar den skarpt.

Mmm.. underbart gött att göra såna där storrensningar ibland.
brukar jag oxå göra.. jag har sålt en hel del kläder på tradera.
Där äré lätt att bli av med sakerna.
Sist mamma & pappa var här och hade bilen ( de har även åkt tåg ner) så gjorde vi en rensning i vårt förråd, då varé en hel del som åkte till tippen.

Njut ordentligt av er fredagsmys ikväll och DU.. ta inte i för hårt nu så du blir liggnades istället.

Många kramar från din vän Annelie

Annika sa...

Jag tycker att du är såå duktig! :) Jag önskar att jag hade gjort vad du gjort lite tidigare. För nu när vi ska flytta får vi göra det istället. :( Men det blir åtminstone gjort! :) Så idag och i helgen och den närmaste veckan vet ju jag vad jag ska göra. :S Ha en underbar fredag! *puss och kram*

stina sa...

Åhhh !....snälla....ni får GÄRNA....hälsa på hos oss och göra en rensning här med.... ;-)
Phu !!!....skulle verkligen behövas, men min energi har gått åt till annat...men sån tur att allt finns kvar till nästa gång...*S*

Kram ifrån en övertrött Stina

Snäckan sa...

Hej vännen!
Vad duktiga ni var igår. Jätte skönt att få rensa och slänga allt gammalt. Skulle behöva göra det hos sonen också.
Jag har också bestämt mig för en spikmatta. När jag får lite pengar över vill säga. Spännande att höra vad du tycker om din.
Hoppas du får en fin fredag!
*glad att du finns*
Kramar!

Majken sa...

Jösses vilken energi kick du måste ha haft igår.. *ler* & det är lika bra att ta tag i det medans man har lust & ORK!!! Bra gjort!

Hoppas du fick handlat så ni kan äta ngt gott ikväll!

Ha en underbar fredagskväll!
KRAM

Mollan70 sa...

Vad duktiga ni är som rensar o kastar.
Kanske är det en typisk mamma grej.
Barnens far har nog aldrig rensat deras garderober!
Önskar dig en trevlig helg.

Vicki sa...

Handla känns det som man gör för jämnan. Jag har varit och storhandlat idag så får vi se hur länge det räcker.

Vicki

Lotta sa...

Tack snälla Pia för dina omtankar till mig!
Jag har varit dålig på att kommentera ett tag. All energi går år till att fokusera och försöka leva på något vis. Det värmer så.

Kramar i massor Lotta