onsdag 17 juni 2009

God dagens alla härliga!

Ännu en ny dag,Onsdag,dagarna och veckorna springer i väg!
Idag är det städning som gäller,det går fort att få rörigt,dammigt & allmänt sunkigt när alla är lediga och hemma! Så nu är det dags att göra fint för på fredag,midsommarafton,ska vi ha lite party här för att fira P's 40 års dag! Hoppas på skapligt väder så vi kan sitta ute!

Hittade stolarna som jag pratade om i går,underbart! Köpte även en ny gräsklippare till huset(nya huset) så P klippte och gjorde så fint där!Vädret var så skönt så vi passade på att vara ute mycket! Barnen badade i poolen och sen käkade vi pizza....mys mys....
Vi säger ofta när vi är i nya huset,(svärfarshus)att nu ler svärfar när han ser vad vi gör här! Att se sina barnbarn bada i poolen var en favorit,han älskade deras glada skratt! Något mer han gillade var när vi lagade mat tillsammans och njöt av ett glas rött till.....gärna en grillad köttbit med potatisgratäng....Åh vad han njöt då!!

Nu ska jag dricka upp kaffet och sätta fart här hemma,tråkigt att städa men skönt när det är gjort sen! Ha det gott kram kram

9 kommentarer:

stina sa...

Känner absolut igen det där med att det fortare blir både dammigt och stökigare nu när alla barnen är hemma...fast vad gör väl det när man får njuta tillsammans =D

Fast det är ingen höjdare att städa men tyvärr ett av alla måsten här i livet...*S*

Tack du...men det blev ingen vidare sömn för mig, blir nästan värre när jag gör en massa....men det kommer en ny natt med nya möjligheter...hm...så låter det idag ja...hihi


Det är så spännade att få följe er med det ny/gamla huset ni känner så väl :o)

P.s såg att du länkat till mig å' jag som tänkt att fråga om jag fick länka till dig...men då löser det sig....*fniss*

Önskar dig en fin dag idag/Stina

Anonym sa...

Hej!
Vad glad jag blir att du kikar in hos mig och lämnar en liten kommentar. Önskar dig en fortsatt trevlig vecka.
Kram

Majken sa...

Visst blir det snabbare smutsigt när alla är lediga... Men mest i denna familj är det Zingo som skräpar ner.. & dottern när hon äter en kaka/macka & går genom flera rum under tiden.. Vadå säger hon.. *jag sölade väl inte*.

Jag hoppas oxå på uppehåll & gärna sol på midsommar... Men det gör väl alla..

Dags att ta tag i livet & det är trist att städa men destå skönare att njuta när allt är gjort...

Ha en fortsatt fin onsdag!

Anonym sa...

Vad härligt det låter..att farfar lever med er så i tankarna..min far byggde o byggde på vårt hus i Finland varje semester..o till allas vår stora lättnad så köpte en av mina systrar huset efter hans död..så det fick stanna i släkten..en riktigt härlig midsommar önskar engelsson

Anna sa...

Ja, visst är det skönt när det är städat och fint. Men du, du har en man och fyra barn. De hjälper väl till också... ;)

Pia heter jag! sa...

Japp här får alla hjälpa till!!

Snäckan sa...

Kikar in och hoppas du haft en bra dag.

Kramar!

Sanna & Niklas Bröllop! sa...

Farfar ler nog i sin himmel över att ni tagit över och att det är liv och rörelse i huset.
Må så gott!
Kram sanna

Maria sa...

Vad stolt svärfar skulle vara över att se er där tror jag :-)

Visst är det härligt med många barn..Dem berikar livet.
Vad roligt med 40 årsfest...

Ha en underbar midsommar !