måndag 8 juni 2009

Måndag i gen,jag mår så bra!!

God Morgon god morgon!
Hoppas du liksom jag mår som en prinsessa idag! Lite värk i armarna har jag haft i natt men Fibromyalgin är helt okey konstigt nog efter vår stor städning och rensning under helgen. Konstiga sjukdom,ibland behöver man inte ha gjort något alls och ändå få jätte ont och i bland kan man töja på gränserna jätte mycket och ändå må ok...visst är det märkligt??!!

Huset är i vilket fall som helst rent och fint,rensat och i ordning plockat! Detta har vi behövt gjort länge men bara skjutit det framför oss,så nu är det gjort och det känns sååååå skööööööönt!

Dagen i dag innehåller i följande ordning:
*Vila
*Dusch
*Fixa lite ute i trädgården & på altanen
*Lunch
*Viktigt möte,hemligt än så länge!:)
*Utvecklingssamtal
*Middag
*Hjälpa till i kiosken för sonens fotboll
*Slöa i soffan
*Sova!! Phu vilken dag!
Hur ser din dag ut? Hoppas du hinner njuta av livet lite,det vet i sjutton om jag hinner i dag,jo nu i ochförsig,nu när jag krupit ner en stund extra i varma sköna sängen en stund,känner mig lyckligt lottad som kan göra så,inte stressa i väg till något jobb utan få ta saker i min takt! Nice:)

Ha det gott,var rädd om varandra kram kram från lilla mig! :)

9 kommentarer:

Annika sa...

Tack för din kommentar i min blogg! Du har fullt upp som vanligt! :) Härligt att du mår bra! Jag mår oxå hyffsat bra efter 12 timmars arbetsdag igår. Ha det bäst! *puss och kram*

Majken sa...

Godmorron kära du!

Vad skönt att fibrokroppen inte bråkar med dig trots att du slitit. Visst är det skönt när man gjort ett stort röjande & man har det fint & ordning.. En fröjd...

Vilken uppbokad dag du har idag då.. Är väldans nyfiken på det dära hemliga *pekar* Hoppas utvecklingssamtalet går fint. Vem är det för?

Det är så bra tycker jag att du känner dig lyckligt lottad. Jag blir glad att läsa det.. Tror många av oss som går/gått hemma länge visst uppskattar att man får ta det lungt.. det är ju nödvändigt.. men att man ändå brottas med det dåliga samvetet att man inte "jobbar" & gör ngt "vettigt" Om du förstår vad jag menar.. Jag menar inte att Pigjobbet skulle vara något ovettigt... men ändå....

Läser i ditt söndags inlägg att det var många sura miner frång ungarn *ler stoer* det känner jag igen.. De "orkar inte" men de orkar sitta uppe halva natten & kolla film, va med kompisar eller vara vid datan.. Men städa lite från sin egen brôte, det är jobbigt.. hihihi Tror nästan alla ungdomar har en latmask i sig... ;)

Ha en underbar dag du goa Pia!!

KRAM

stina sa...

Tack !...snälla du, det ska jag ha :o)

Även om Måndag inte har någon framgång hos mig....då jag mest känner mig stressad då alla ska iväg åt olika håll i familjen. (prestationsångest av att jag inte har nå vettigt att göra = jobba :-/ ) Känner mig lite övergiven då....så det är tur jag med kan åka iväg till skogen med hundarna =)

Jaa...har inte riktigt fått klämm på denna sjukdom då jag nyss fått reda på att jag har den fullt ur, men en del "poletter" börjar trilla ner...*S*... för jag har ändock levt med detta i minst 10 år nu.

Idag är fibron iaf snällare än vad den varit i helgen...huu !

Ha det gott idag /kramar Stina med vovvar

Lena sa...

Så är det för mig med att ibland kan jag göra mycket och inte få mer ont men oftast känner jag av när jag använt musklerna mer. Det är ju det som är så svårt bedöma om man kommer få ont när man inte vet när man får mer ont så nog är det en konstig sjukdom alltid och man blir så glad när man tar i och gör något och det inte gör mer ont, vilken lycka det är då.

Jag har också en bra dag idag och är så glad sonen som fick ett brännbollsträ i huvudet i fredags och fick sy fem stygn mår bra och att det inte skadade han mera, den klassfesten, avslutningsfesten på gymnasiet glömmer han nog inte i första taget, det var en olyckshändelse, inte någon som var våldsam.

Hoppas du får en jättefin dag och roligt du skrev på min blogg.

Vicki sa...

Jag har precis gjort en uppdatering hur en del av våran dag ser ut.

Min son ska åka på semester med sin pappa till Mexico. Dem ska åka runt där i 1månad och på hem vägen så ska dem till New York några dagar.

Ha en bra måndag,Vicki

Snäckan sa...

Vad härligt att kroppen är snäll idag trots alla aktiviteter i helgen. Det är verkligen en skum sjukdom!
Hoppas det hemliga mötet gick bra!

*kramar om länge*

engelsson sa...

engelsson hamnade hos dig under sina irrfärder runt i bloggvärlden..o säger som så..att fibromyalgin ja det e det lömskaste som finns..vet aldrig vad som väntar när man vaknar..ha det gott önskar engelsson som ju oxå har fibro

Anonym sa...

Önskar dig en bra tisdag.
Kram

Ulrika sa...

Visst är det skönt när rensningen är klar! Att det gör ont i fibrokroppen är mer en regel men det kan kännas skönt ändå.

Och vad skönt att det inte brakar ihop för dig, kroppen alltså. Sådana rensningar är ju mest en härlig känsla för själen och mer en smärta för kroppen. Det känns dock skönt att få ordning.

Jag håller på ute på stugan och kämpar med ordning ute och inne. I små stunder kör jag på, andra vilar jag. Livet kan vara rätt härligt mellan varven, eller hur? ;)

KRAM från mig till dig!