söndag 7 juni 2009

Söndag,ännu en dag i rensningens tecken!

God söndags Morgon fina vän!
Hopas allt är väl med dig denna söndag?! Själv har jag fibro ont av allt resande och städande i går....man ska väl inte säga att det var värt värken men det är väldigt rent och fint på vår övervåning nu. ALLA rum är genom gångna där uppe med allt från garderober till skrivborslådor! Dusch/toa rummet doftar gott,hallen har fått sig en rejäl städning och urrensning...förut såg hallen där uppe ut som ett förråd,nu ser den ut som en hall! :) J gjorde samma sak i sitt rum här nere,garaget och boden är är iordningplockade och lite rensade. Hela bilen är FULL med saker som ska till returpukten...för där var det stängt i går pga röd dag,tänkte inte på det! Sen har vi grejer som står ute på tomten som oxå väntar på skjuts till returpunkten...phu..
Idag ska jag äntligen ta tvättstugan och lite annan rensing på undervåningen. P dammade,damsmög och tvättade golv här nere igår så det behöver vi inte göra i dag.
Skulle vilja fixa lite ute på tomten med,får se hur mycket vi orkar med....är ju inga super männinskor....

Igår fick jag/vi måååånga sura miner från barnen/ungdommarna,åh det var sååååå joooobbbigt att städa,rensa,hjälpa till men ack vad fint det blev! och ack vad nöjda alla var när det blev fint i deras rum och garderober!! Och jag hoppas de sovit gott i natt i deras dammfria rum! :)
Idag ska de få hjälpa till ännu mera.....kanske får muta dem med glass eller något...;)

Önskar er alla en skön Söndag....får läsa i fatt mej på era bloggar en annan dag,kommer behöva vila i flera dagar efter detta så då har jag all tid i världen att titta in hos er! Ha det gott kram kram

4 kommentarer:

Annelie sa...

Men vännen.. säger bara en sak "TÄNK DIG FÖR".. så du inte ligger i flera dagar sen istället.

Men du är fantastisk, fattar inte att du orkar hålla på så som du gör.
Värt att barnen är sura,, bara de får det fint på sina rum.

Ha det bäst och SKÖT nu om dig..
*pekar med pekpinnen*.. "fniss"

Många kramar Annelie

Annika sa...

Håller med föregående talare! Lyssna på din kropp! ;) Jag är på jobbet. Ha en bra dag! *puss och kram*

stina sa...

Hahaha....du/ni är inte ensamma om att missa att det var röd dag i går.
Jag skickade karln till å' köpa en flaska vin....å' han såg lite moloken och snopen ut!!! när han komm snabbt hem igen....Det var ju stängt...*fniss*

Oj !....vad ni är duktiga....blir alldeles färdig av att läsa om vad ni har åstadkommit, men visst behövs det och muta barnen du...
;-)

Har som sagt med väldigt ont nu och jag har djupa märken efter kläderna då jag är så svälld :(
Men idag var vi ut i skogen, är så rogivande och skönt.

Sköt om dig/Kram Stina

Snäckan sa...

Hej vännen! Tack för dina fina kommentarer! De gör mig glad.
Vad duktiga ni varit i helgen! Önskar jag kunde hitta den där energin någonstans. Visst blir det värk efteråt, men samtidigt är det så härligt att få gjort allt det där.
Kramar!