onsdag 10 juni 2009

Kan nu berätta vad som varit vår lilla hemlis!

Jo så här är det,som ni alla redan vet så gick ju Svärfar bort för en månad sedan.
Han ägde ett hus som P och svägerskan N är uppvuxna i. Även P,jag och barnen har bott där under sommarmånaderna när vi bodde i Japan( bodde i Japan 97-00 & Holland 00-01 ).

*VI HAR NU ÄRVT/KÖPT DETTA UNDERBARA HUS* *VI SKA GÖRA VERKLIGHET AV VÅRA DRÖMMAR*

P har alltid drömt om att en dag få ta över detta stora härliga hus på drygt 250kvm,som har bastu(P är finne behöver jag säga mer??),utomhus pool på 5x10meter(en riktig pool,inte någon sån där nymodighet vi har nu av billigare kvallitet som har blivit väldigt vanligt i de flesta villaträdgårdar),MYCKET större trädgård,skogen som granne,ett stenkast från en sjö där vi kan fiska och bada....

Vi kommer att renovera och göra om efter våra behov och önskemål,köket är nytt och jättefint men resten kommer vi fixa! En jacuzzi kommer installeras i vår nya spa avdelning. Även en vedeldad tunna har vi tänkt att köpa och ha inbyggd på den nya altanen....drömmarna är många och det bästa är att vi kommer ha både råd och möjligheter till att göra verklighet av drömmarna!

Barnen är eld och lågor,S&V har redan kompisar där som de brukar gå fiska med eller hitta på något annat skoj.Skolan där de två yngsta ska gå har vi bara fått höra bra saker om från flera föräldrar och lärare! Vi känner också redan grannarna som blev mer än glada när vi släppte nyheten i dag,alla hälsar oss välkomna! Kan det bli bättre?

Ja så vad är det man säger vågar man inget så vinner man inget!! Vi vågar!
Vi vill inte bli en "insnöad" svensson som inte vågar ta chansen när den väl kommer...

Kram från en överlycklig Pia

18 kommentarer:

Annika sa...

Jag läser hela inlägget med ett leende på läpparna. :) Så underbart! :D Är så glad för er skull! *puss och kram*

Snäckan sa...

JÄTTE GRATTIS! Jag blir så glad för er skulll! Tycker ni gör rätt som följer era drömmar.
Håller tummarna för att ni kommer att trivas i ert nya hus!

Stor varm kram!

stina sa...

Men vad roligt =D Blir såååå glad för eran skull.
Tänk att eran drömm nu gått i uppfyllelse....Woweee...stort Grattis till er alla !!!

Lycka till nu !

kramar/Stina

Vicki sa...

Det låter ju jätte härligt för er!!

Kommer ni att flytta långt? Behöver barnen byta skola?

Hur kom det sig att ni bodde i Japan, var det jobb? Har någon av barnen gått i skola där?

Vicki

Anonym sa...

Grattis till huset. Vad kul för er.
Kram

Ninisen sa...

Att våga är att vinna! Jag är så glad för er skull och min egen! Att huset får vara kvar i familjen! Det hade pappa gillat! Och det underbara grannarna har redan uttryckt sin glädje över att vi kommer synas till där i fortsättningen! De e så goa, Hjärtliga och äkta! Det är värt mycket det! Ni vet ju också att ni kommer till ett bra område och till en av Norrköpings bästa skola. Det har jag fått bekräftat från lärarkompisar. Så härligt att ni ser möjligheterna och inte hindren! Den positiva inställningen har tagit er långt här i världen! Stora kramen till hela familjen!

Pia heter jag! sa...

Åh tack vad ni e goa!

Madeleine Berglund sa...

ÅÅå men Pia, vad kul, GRATTIS! Åå vad glad jag blir för er skull. Stor trädgård, skogen, sjön, pool, bastu, oooh maaaan!!! hihi! Ska bli kul att följa på bloggen. Kanske kommer det inspirerande bilder därifrån så småningom? Klart ni ska ta chansen, wow säger jag bara. =) Kram Madeleine

Anonym sa...

Nice, då blir det bastu o några längder i poolen i helgen :-)

Men se upp med den svenska avundsjukan, den gror nu säkert i vissa hem he he ( ja egentligen är det ju sorgligt o se hur lågt vissa kan sjunka ). Men du verkar ju ha gott om riktiga vänner som gläds med dig :-)


Puss // P

Madeleine Berglund sa...

Vad skoj, det ser jag fram emot. Mycket spännande:) Ha en fin dag! Kram Madeleine

Pia heter jag! sa...

Nej den Svenska avundsjukan biter inte på mig,tyvärr!:) Har så mycket livserfarenhet och bra självkänsla så jag har lärt mig vad som är viktigt i livet! Omgiven av familj och äkta vänner som finns kvar vart i landet/världen vi bor så kommer detta bli kanaon!

Japp bastu och pool längder blir det i helgen!

Majken sa...

Grattis!!!

verkligen riktigt roligt för er.. Är ju en fantastisk chans ni har fått. Att få förverkliga eran dröm!! Vad roligt!

Ha en underbar dag!

Ulrika sa...

Grattis!!

Jag lurade på om det inte var detta ni funderade på. Klart som korvspad att ni kommer att trivas, låter ju som drömscenario.

Härligt för er.

Kramar från mig!

Jag sa...

Jag blir så glad!!!! Skönt att du kommer ifrån den som vill komma ifrån dig. Den skulle säkert önska att få samma möjlighet som du men är man elak så får man inget gott heller. Du kommer att trivas där, det är jag övertygad om. INGEN NEGATIV ENERGI-TJYV DÄR INTE!!!!!

Laizan sa...

Åååh.. gud vad roligt!!!
vilken häftig grej, det är ju sådant man tror aldrig händer en själv!...förstår att ni är jättelyckliga, jag ser såå fram emot att kanske få se en och annan bild på vad ni hamnar i för paradis!!

många lyckokramar!

Mollan70 sa...

Vad roligt!
Önskar er lycka till.'
Vart ligger huset?

Annie sa...

Åh vad kul för er =)
All lycka med "nya" huset! Kram

Monachos sa...

Va roligt! Låter som ett drömprojekt. Ni kommer ha fullt upp men kul.

Må gott/M