tisdag 2 juni 2009

Tjaba,tjena,hallå!

Läget denna Tisdag?
Med mig är det fint,känns mycket bra att känna glädje! Är trött på att deppa,men vad gör man det finns ju inte någon av och på knapp direkt utan det är väl bara att "följa med" liksom...Att försöka tänka bra tankar och omge sig av possetiva människor är iallafall en bra start! :)

Behöver jag säga att i dag är det en vilo dag? Eller i vilket fall en lugn dag,hemma dag! Lite små pysslande blandat med mycket vila.Tvättmaskinen snurrar och sen behöver jag små plocka lite,detta plockande!! Undrar hur mycket tid man lägger på att plocka undan,trotts att man försöker lägga sakerna på sin plats redan från början.....

Hur ser din dag ut?,berätta! Hoppas du precis som jag känner glädje denna Tisdag,all kärlek till dig *KRAM*

11 kommentarer:

Annelie sa...

Åååå.. va härligt att se din positivitet i din text.. :o))
Glädjer mig.. :o))

Hihi,, ja här äré inte ofta man får plocka då jag verkligen hatar när det är rörigt omkring mig, så här försöker vi att alltid ha undanplockat.
Men visst, vi kan oxå misslyckas ibland.. men då håller jag på att få "tuppjuck" oxå..

Ja, själv så ska jag jobba idag efter 4 dagars ledighet.
Börjar 1 timme tidigare än vanligt idá p.g.a att min brukare ska till sjukgymnasten.
Sen så slutar jag i min vanliga tid, alltså 19.00.
Sen så är jag ledig i 2 dagar igen.. sen har jag min jobbarhelg.

Ha nu en riktigt finfin dag i sommarsolen.. // Stor kram din vän i söder Annelie

Annika sa...

Hej hjärtat! Tack för din kommentar i min blogg! :) Blir alltid lika glad när du varit inne och gjort ett litet avtryck i mitt liv! ;) Om du vill veta vad som händer i mitt liv idag så får du läsa mig blogg! ;) Ha en underbar dag min vän! *puss och kram*

kristina sa...

Jobbigt det där med begravningar och funderingar över livet.
Vilka härliga barn du har, fyra stycken, fullt ös kan jag tänka mig:)

Vad glad jag blev för din kommentar, tycker att det är roligt att kika in hos andra och bloggtopparna är ofta så tråkiga. Inga riktiga liv, bara fasader eller bråk:(

Ha nu en underbar tisdag i värmen.
Kram
Kristina

Jag sa...

Hej min bästis. Vad skönt för dig att få ta det lite lugnt nu... liksom ladda batterierna. S tjatar och KRÄVER (som hon säger) att vi ska till er i midsommar... Härliga ungar...
Kram på dig vännen

Ulrika sa...

Vilken härlig energi du utstrålar!!

Jag är också på bra humör idag, nu ska vi ju ut till stugan!

Ha en underbar dag!

Majken sa...

Gomiddag!

Här är det oxå bra faktiskt. Igår & söndag var skit dagar, men idag har det vänt igen, iaf för denna gången ;)

Jag har tagit en härlig men blåsig promenad med Zingos bröders matte & bröderna såklart... Efter intagen lunch, lunch? nåja smörgås blev det ju bara men det var ju ändå lunch... Så har jag fixat med disken, tömt & fyllt på diskmaskinen... & sedan behöver jag dammsuga & plocka.. Jag plockar jämt & ändå behövs det igen & igen.. Trist faktiskt.. Detta "pigarbete" är ibland tröstlöst.. Det blir ju aldrig färdigt...

Hoppas du har en underbar tisdag & tänk på att ta det lite lugnt, det behöver du..

KRAM

stina sa...

Ja, du tänker så rätt :o)

Jag hade en lugn dag igår men idag har jag gått i skogen i 1,5 tim....skönt fast det regnar.Det är min läkning, att få njuta av hundarnas spring i skogen....bort ifrån all stress, som tyvärr gjort mig överkännslig och då är skogen bäst för mig.

Jag har slutat plocka
=D...hahaha....vi har ju med fyra barn så jag skulle få plocka jämt då. Tur vi har två tonåringar som hjälper till mycket.

Ta det lugnt du och vila, allt finns dessvärre kvar sen ;-)

Ha en fin Tisdag/Stina

Snäckan sa...

Härligt att läsa ett så positivt inlägg hos dig:-) Hoppas du har haft en fin dag, vännen!

Varma kramar!

Anonym sa...

Hoppas din dag blev så bra som du önskade. Själv har jag jobbat halvadagen och sedan inte gjort jätte mycket. Skall strax i väg på middag hos en jobbarkompis.¨
Kram

Anna sa...

Skönt att höra att det går åt rätt håll för dig och din familj. Små vardagsbekymmer som att småplocka kan vara ganska härligt ändå... =)

Må så gott o kram, Anna

Mollan70 sa...

Hej! Jo det stämmer! Visst är jag Norrköpingsbo.
Kanske känner du min syrra som jobbar i skärblacka o bor i kimstad.
Hennes blogg hittar du på min sida i vänster kolummnen.
"Esterskrypin"
Ja menar, orten är inte så stor.=)