tisdag 16 juni 2009

Sommar!


Känns varmare i luften i dag,himmelen är blå och solen skiner! Så härligt!

S&V är även i dag på sommarkul,M sover,P sover för han har jobbat natt och J sover hos en kompis eller sover och sover de skulle Lana och det brukar ju ta långt in på förmiddagen innan de går och lägger sig....

Idag har jag hunnit sätta på tvättmaskinen som snurrar på för fullt,ska ladda den med ny tvätt så fort den är klar! Skönt att tvätta undan så vi kan börja packa inför vår resa till Finland på söndag,vi ska åka dit med svärfars aska så han får komma hem till sina rötter.Det blir en liten cermoni (stavning?) även där så de som inte kom på begravningen får ta sitt avsked där och då.
Sonen J blir hemma med sin farbror(svåger C) som kommer jobba då men ändå kan ha ett öga på vår snart 16åriga son.....nu är det ju så att vi litar på honom men man vet ju aldrig,sen skulle jag inte ens drömma om att lämna honom vind för våg i över en vecka! Han vill vara hemma och spela sina matcher i fotboll och kunna "hänga" med polarna,helt förståligt faktiskt!

Även i dag snurrar tankarna på heminrednings spåret,ska åka och köpa till 2 st stolar till vår matsalsmöbel sedan,eftersom att vi får större hus,mera plats så ska vi passa på nu så att vi får samma sort som vi redan har!
Sen kan man ju passa på och titta efter fler fina saker att pryda vårt blivande hem med! :)

Hoppas du mår lika bra som jag idag och glöm inte att det som man ger får man oftast tillbaka!

Kram Pia

6 kommentarer:

Anonym sa...

Oj vad glad jag blev..idag kunde jag klicka in på lämna en kommentar här hos dig..försökte som tusan igår men icke.. Vad fint av er att svärfar får komma hem på det viset..så din man e finsk..så roligt det e jag oxå..från finska Lappland..men kom hit som femåring..ha en fin o solig o varm dag önskar jag dig

Anonym sa...

O vad roligt..ja inte så långt från min hemby..jag e född 8 mil ovan polcirkeln..du får hälsa lappland från engelsson..jag längtar dit

Majken sa...

Härligt! Vi har oxå solsken & fint idag... Lite blåsigt dock...

Jag skulle heller aldrig lämna en 16åring hemma själv en vecka, hur mycket jag än litade på honom... Det är så lätt att det händer något, eller att ngn annan bekant till sonen fått reda på att han har FF & så kommer dem oinbjudna & tvingar sig på... Men framförallt tycker jag man måste ha en "backupp" ungdomen kan bli sjuk, vara med om en olycka eller ngt liknande. Perfekt att svågern kan ha ett vakande öga...

Hellre en hönsmamma än en mamma som inte bryr sig...

Njut av dagen idag!
Kram

p.s lyktan, det är en stenlykta (oljelampa) som jag köpt på hos en blomsterhandlare i Uddevalla "Nisses växter". Men de finns säkert i de flesta större blomsterhallar d.s

Maria sa...

Vilken mysig blogg du har :-)
Hoppas ni får det bra på resan till Finland !

Må så gott !

Jag sa...

Hej vännen min. Hoppas dagen varit bra.
Min har varit lite jobbig.
KRAAAM

Mollan70 sa...

Det är så härligt att solen äntligen har kommit.