onsdag 10 juni 2009

Onsadag,regn ute men sol i mitt sinne!

Tjolahopp! Jajjemen fortfarande välmående och glad! Underbart! Har precis fyllt på energin med goa T! Vilken bra morgon!

Här rullar livet på i 110,känns bra faktiskt,dagarna med vila har inte varit många på sista tiden men vad gör det när man känner att man mår bra och orkar?
Just nu är det så mycket roligt som händer,allt sker av en mening och jag är säker på att detta är bara början på något mycket mycket bra!

Idag har vi lite fix och trix,men vi ska oxå till svägerskan för en fika i deras nyrenoverade lägenhet som de ska flytta i från om en månad....

Ikväll ska sonen J gå på avslutningsbal,alla 9:or har bal här i Skärblacka i dag.Kostymen är inköpt och han är så snygg i den min lilla stora stora fina kille! Sentimental? jag? näe då inte alls.....;) Måste dit och titta på dem när de går in,tjejerna har sytt sina klänningar själva på syslöjden,brukar vara så fina!

En lite blogg promenix innan dagen rullar vidare hoppas jag att jag hinner med! Ha det gott alla!
Avslutar med T's fina ord hon sa en dag när vi fikade på vår alltan: Vet du Pia du och jag har inte känt varandra så länge men så mycket vet vi om varandra att vi skulle aldrig ta död på varandras drömmar! Är inte dom orden talande?

Kram Pia

9 kommentarer:

stina sa...

Hejsan Pia !

Tror jag med att saker å' ting händer av en mening.Fanns en tid då jag inte såg den meningen.
Så roligt att allt ser ljust och positivt ut för er :o)

Jag har blivit sååå blödig nu för tiden så snart får man väl inte följa med till skolavslutningen i kyrkan....hihi

kram till dig/Stina

Annika sa...

Underbart! :) Jag blir så glad och inspirerad av att läsa din blogg! :D Jag försöker packa och städa men jag är så orolig i kroppen och i sinnet! :( Ha det bäst! *kram*

Majken sa...

åhhh vad roligt för din son.. Jag minns för 2år sedan när min son gick ur nian. de hade 3rätters avslutningsfest. Med spex, tack tal & utdelning av stipendier. Mot slutet av kvällen var även vi vuxna inbjudna.. Det var en härlig känsla... Han fick stipendium för att ha varit en mycket bra kamrat både till sina skolkompisar men även till lärare... Då må du tro att vi blev glada & stolta, & lite rörda för de omdömena han fick..

En härlig men sorglig känsla att sluta nia.. början på ngt helt nytt.. & i gymnasiet då är dem "stora"

Ha en underbar dag & njut av att du mår så bra, så länge du kan!

Kram

Annika sa...

Tack för din kommentar i min blogg! :) Du är så omtänksam! *puss och kram*

Annie sa...

Kram tbx =) åh bal som är så vackert, vad duktigt av tjejerna att sy sina egna klänningar.
Ha det gott.

Ulrika sa...

Måste säga att det är duktigt av så unga tjejer att sy sina egna klänningar. Jag är jätteimponerad. När jag var i den åldern så hade jag inte det tålamodet alls.

Inte nu heller kanske ;).
På balklänningar iaf. Det skulle se för lustigt ut, jag i sådan klänning. Jag är i symbios med sköna mjukiskläder och sandaler ;)

Kramar till dig!

Snäckan sa...

Hej Sötis!
Så fint din vän formulerade sig. Sann vänskap:-)
Blir så glad när jag läser att du mår bra och att saker verkar gå rätt väg. Håller tummarna för att allt blir bra!
Är på väg att göra en förändring och även om det är tufft, så tror jag det blir väldigt bra sen.

*kramar om länge*

Ninisen sa...

Din glädje smittar av sig!! Jag gillar också T:s ord och inställning! Hon är en klippa. Inga krusiduller med henne eller lägga in "saker mellan raderna" utan rakt på sak, ärlig och samtidigt varm. Puss puss

Mollan70 sa...

Vad roligt med bal.
Här hade niorna bara avslutningsmiddag.
Min äldsta gick ut 9 an också idag.