fredag 31 juli 2009

God Morgon,det är fredag!

Vaknade kl 9 med en huvudvärk som känns som att jag varit på fest halva natten,men nej nej jag har sovit hemma i min säng,sovit hårt och drömt som bara den....det sissta jag kommer i håg var att vi höll på att flytta in i ett stort hus på stranden och att svåger C klippte gräset där fast det var inget gräs utan bara sand runt om huset så han gick med gräsklipparen och klippte sanden.....Kanske inte så konstigt att jag har ont i huvudet? Tror detta kan ha med att göra om ett fint men sorgligt möte jag hade i går,träffade K (som kämpar mot Cancer),orden satt fast i mig men jag vet att hon vet hur mycket jag och min familj tycker om henne! Tårar,kramar&leenden kan säga så mycket mera än ord......Somnade med tårarna rinnande på min kinder...Varför??

Idag ska vi packa lite kläder och annat nödvändigt för i morgon ska P& jag åka till Göteborg och se på U2! Vi möter upp resten av gänget i Göteborg,bla svärmor & hennes M,svägerska N och några andra.
Ska bli skönt med lite vuxentid,rå om varandra,sova på hotell,äta gott mm,sen hem på Söndag en lagom liten tripp!

Vi ska oxå åka och titta på nya huset för att se hur det går med renoveringen,fick en fråga om vi renoverar själva? Svar nej det gör vi inte,tyvärr finns inte tiden för det...det är ju ett stort hus som behöver "gås igenom"
Steg ett är att måla och tapetsera det som behövs i alla rum vilket på går just nu.Samt bygga lite väggar vilket redan är gjort!
Steg två,kommer ske i höst,är badrum,gäst toa,dusch,och bastu mm.
Steg tre,nästa vår sommar,är att fixa altan,trädgård och poolen.

Så ser planen ut,sen får vi se hur det funkar,det är inte alltid det funkar med att hålla tidsplaner...men det är i alla fall det vi vill göra....

Nu behöver jag kaffe och frukost :)

Kram,och en hel famn av kärlek till er!//Pia

2 kommentarer:

Annika sa...

Ha en underbar helg! *puss och kram*

engelsson sa...

Ooo vad härligt o komma iväg sådär..på tumanhand..kram o ha en toppenhelg