onsdag 1 juli 2009

Onsdag,en ny dag!

Läget med er idag? Här är det bra,lite trött är jag eftersom att jag även idag har ställt klockan för att ta emot snickaren.....men men det är det värt helt klart!

Har iallafall börjat packa inför flytten....känns väldigt overkligt,konstigt men framför allt kul! Har packat sådant som vi ej behöver och sådant som ser slarvigt ut vill ju få folk att tycka om vårt hus och förhoppningsvis vilja köpa det! :)
Även en del ur rensning samtidigt,det behövs visst alltid! Men jag är låååångt ifrån klar så det blir att fortsätta hela veckan! Behöver ta pauser i mellanåt för att kroppen ska orka med...
P kom hem i natt,ingen aning om när...sov så sött då,efter att ha jobbat dag i går och i natt,så på dagen i dag är han ledig! När han fått sova ut lite så ska vi köra de packade sakerna till nya huset så vi blir av med dem....just nu står de ute på vår altan....Har inte packat porslin och sån´t i kartonger utan i plastbackar,vill spara både tid och jobb så vi ställer in sakerna direkt i skåpen i nya huset och tar med plastbackarna tillbaka för ny på fyllning,smart va? Sen kommer det givetvis bli kartonger också men kommer undvika det i största möjliga mån.

Nu ska jag dricka klart mitt kaffe innan dagen drar igång på allvar!

Kram kram

6 kommentarer:

Annelie sa...

Njääee,, värken är väl okej så länge jag inte gör nåt speciellt.
O det ska jag absolut inte göra idag... så fort gubben kommer hem från MC-lektionen så ska jag ner och hämta min cykel i garaget.
Sen bär det av till stranden, där kommer jag nog till att tillbringa den största tiden av dagen.
Ska ta med både korsord och bok för att bara vaaa.

Får se vad länge jag orkar att ligga där, hoppas på ett bra tag i alla fall.
Göran jobbar ju ända till 20-tiden ikväll.. :o((

Ha det bäst och slit inte ut dig nu... // Kramar Annelie

stina sa...

Hej Pia...ja det ska jag göra och Tack så mycket :o)

Förstår att ni nu har fullt upp och det låter bra att du vilar emellanåt. Hur varmt har ni ?

Men Yes !!! jag var uppe först...hahaha... *avklingat skratt*....kommer säkert vara tröttast också...ingen morgonmänniska här inte... :o-

Smart med backarna *tummen upp* Ska jag tänka på när/om vi ska flytta.

Önskar dig en strålande dag/kramar Stina

stina sa...

Ja men då har vi lika varmt...phu !

Men det brukar iof inte vara alltför länge (hoppas) jag.

Min värk är såå mycket bättre men får ont i huden av för mycket sol så lagom är bäst =D

kram Stina

engelsson sa...

Oj oj vad du har o göra..skickar en styrkekram så du orkar

Mollan70 sa...

Fördelen med flytt är som du skriver att då får man rensa ur.
Tänk så mkt man samlar på sig genom åren.
Här pratar vi om att stå på Himpans loppis nångång framöver.

Anonym sa...

Ha en bra dag.
Kram