söndag 19 juli 2009

Söndag Morgon!

Har sovit som en kratta i natt,min kropp säger i från nu och det rejält! Jag har tok ont av Fibromyalgin idag.....har ju jobbat som en tok länge nu klart att kroppen inte orkar! Regnvädret och "rödaveckan" gör nog sitt oxå...:(

Idag blir det att sitta på en stol och ge P order om vad som ska slängas resp sparas!
Vi har endast lite grann från förrådet kvar att rensa nu sen är vi klara!
Målet är att vi ska bli klara med det i dag,för det är inte många veckor kvar nu tills vi flyttar helt....Tiden är också knapp att hinna med detta senare,på torsdag-söndag åker vi till Kalmar/Öland med stora sonen J's fotbollslag för deras Cup där.Vi ska heja på såklart men oxå ha lite mini semester på Öland där vi hyrt stuga.
Helgen efter det åker P,jag,svärmor,M,svägerska N,svåger C och ett helt gäng till Göteborg och ska se på U2! Ska bli super kul! Sen blir det nog flytta av som det ser ut just nu ialla fall!
Men ni kan vara lugna alla ni som "tror att ni är av med oss" ingen risk M kommer gå kvar i skolan här så alla band är inte klippta!! :):):)Skärblacka kommer alltid ha en stor plats i mitt hjärta,som vi trivts här,så mycket jag lärt mig om livet här....blandar det med resten av livspusslet och tar ett steg på nya vägar,det mina vänner gör en rik på livserfarenhet!

Nu ska jag göra kaffe,medicinen har gjort lite nytta nu så den värsta värken är nu borta,skönt men läskigt att man ska behöva ta medicin för att slippa ha ont!

Just ja har ju glömt att berätta,Svägerska N & Svåger C har nu flyttat in i sitt fina hus! Vi har varit där varje dag,åh så fint det är! Vår son S fick vi i går "tvinga" att följa med hem efter att ha sovit där i 3 nätter!! Så härligt att barnen känner sig lika hemma hos Faster & Farbror som här hemma!
Huset kommer bli kanon för dem och lilla E 11 månader......som det nu är full fart på,kryper/ålar i en väldans fart....så underbart söt! Deras hund Milton har en underbart bra tomt att rusa runt på...så där kommer de att trivas kanon bra!

Ha det gott,glöm ej att tala om för nära och kära att du håller av dem! KRAM Pia

8 kommentarer:

engelsson sa...

Oj vad jag känner med dig..jag har inte så ont idag konstigt nog, eftersom vi var i Karlskrona igår..men jag e helt bortdomnad istället..hoppas medicinerna kickar igång ordentligt så du slipper det värsta..o ja det e hemskt att man måste ta till det..kram på dig o var rädd om dig..sitt snällt på stolen o låt de andra jobba

stina sa...

Hejsan vännen....du är inte ensam om att ha ont...fy !!...usch, känns som jag blivit överkörd av en ångvält. Knappt jag kunde ta mig upp idag :(

Oj vad roligt ni har att se framemot =D Vill med flytta nu, till hus på landet och större tomt, men, men allt har väl sin tid....

Tack så mycket för grattiset :o)

Ha en så bra Söndag du kan/kramizz Stina

Jag sa...

Älskade älskade vännen....jag vet vad du går igenom... jag kommer ihåg när vi flyttade hit. Kontroll, slit o släp, packa, fixa... ja, listan är lång.
Allra största kramen till dig

Sanna & Niklas Bröllop! sa...

Halloj!

så sant, det om att tala om för nära och kära att dom betyder massor!

Kul att du gillar min stil. ;)

Jag försökte kolla annonsen på erat hus men jag är väl lite knäpp, lyckades inte!

Ta det lungt nu, slit inte på kroppen!
Inte så lätt att låta bli, jag vet! Vi flttade när jag var i 8:e månaden förra året.
Hade grym foglossning som blev hemsk efter flytten!

Kram Sanna

Majken sa...

Hej gumman!

kikar in & läsre lite hos dig..
Du måste ta hand om dig.. det är så lätt att göra för mycket & bli ras.. Jag vet hur lätt det är & man vill ju så gärna.. & man är ju ganska bra på det mesta hihih fast bara i små portioner då hihihi

Ha det så härligt på minisemestern!
Kram

Madeleine Berglund sa...

Hej Pia! Vilken fin bild på dig och din dotter. Ni är så lika och söta båda två. =) Tråkigt att du har ont, bra att du ska sitta på en stol och ge order istället. =) Ett arbetslag behöver ju alltid en ledare, inte sant? hihi.. Nu ska jag krypa ner i soffan bredvid N och titta på film. Man kanske skulle fika också? haha, fikafreak som man är. Kram Madeleine

Annika sa...

Hej hjärtat! Hoppas att du får sova gott i natt och att du mår bättre imorgon! Tack för din kommentar i min blogg. Ha det bäst! *puss och kram*

Anonym sa...

Hej! Jag har samma värk som du, men har inte hittat någon medicin som tar bort smärtan, Kan du tipsa mig vad du tar och om du tycker de är bra?

Kram Anna