söndag 12 juli 2009

Söndags Morgon,huset är tyst och stilla!

God Morgon vackra själ!
Här endast Pia vaken,P & barnen sover så sött....hade nog jag med gjort om inte P snarkade så mycket!!! Tur jag älskar honom annars hade han åkt ut....:) :) Nu känns det ändå bra,känner mig pigg och utvilade så det är ingen fara med mig!

Kan berätta att vi är nästan klara med alla tapetinköp till nya huset! Och det är en hel del tapeter det! Phu! Kvar är hallen och S rum. Skulle vilja visa er bilder men hittar dem ej på nätet(förutom sovrummstapeten se nedan),så ni får se när de blivit uppsatta!
Vi ska träffa snickaren/målaren idag och exakt gå igenom hur vi vill ha det,det är ju lite väggar som ska byggas,kakel att sätta i köket,tapeter att få upp på väggarna,målning mm mm som ska göras.... För i morgon bitti drar det i gång med renoveringen! Åh vad roligt det känns....äntligen!!
Fick min efterlängtade vita ornament tapet till sovrummet den är i stil med denna:

Det liksom glänser om den,hur fin som helst!

Som sagt i dag ska vi träffa snickaren,men även fixa det sista i huset så det går lätt för honom att sätta i gång att arbeta i morgon....
Sen har vi oxå bröllopsdag idag,P&jag 16år har vi varit gifta!!

Vad händer hos er i dag?
Stor kram från mig,ta hand om er goa vänner!//Pia

7 kommentarer:

Annelie sa...

Ojj,, gifta i 16 år.. ett stort GRATTIS säger jag till er båda.

Gudni va härligt med ert älsklingshus.. ska bli skojjigt att få se det när allt är klart.
Underbart att få planera en massa så till sitt nya hem.

Vad som händer här idag..??

Min älskade man ska ut och övningsköra MC med Peter, så jag ska åka bakpå E-M´s hojj. Ska bli mysigt.
Men, först ska Göran hem till de för att kolla på Formel 1 som går på Viasat Motor-kanalen, den har vi inte här hemma.
Men, då blir jag hemma.

Förlåt att jag inte kommenterar så mycké numera, men min axel är inte alls bra så jag orkar inte sitta vid datan.
Ska ringa tillbaks till läkaren i slutet på veckan som kommer, ska äta mina tabletter tills dess.
Men, det lutar nog åt en cortison-spruta.. :o(( :o((

Ha det bäst nu vännen och ta hand om varandra på er bröllopsdag, sköt om dig.. // STOR Kram Annelie

Madeleine Berglund sa...

Hej! Men gratulerar till bröllopsdagen i efterskott. 16 år av kärlek, vad underbart. Där ligger jag och N i lä med sju år,fast vi är inte gifta dock. Vad skönt att få vara uppe ensam en stund på morgonen, det ger själen vila på något vis. Snygg tapet också, vitt som jag älskar. =) Kram Madeleine

Ulrika sa...

Grattis i efterskott. Hoppas ni fick en härlig dag.

Vi glömde vår bröllopsdag ifjol. Bägge två. Och ändå var det bara vår andra ;)
Det var direkt efter fisket och vi var som två urvridna trasor...

Vi firade senare istället.

Vad kul det låter med tapeter och förändring i hela huset på en gång. Vi har renoverat rum efter rum och det är väl kul det också, men ni gör lite som byggprogrammen, man får se hela kitet direkt.
Låter jättekul. Vill se före och efterbilder om du kan senare..
Älskar före och efterbilder..

Kram!

Annika sa...

Men så underbart gumman! Är så glad er skull! Ha det bäst! *puss och kram* Kolla min blogg om du vill veta vad jag gör idag! ;)

Annika sa...

Men så underbart gumman! Är så glad er skull! Ha det bäst! *puss och kram* Kolla min blogg om du vill veta vad jag gör idag! ;)

Vicki sa...

Bor ni kvar i det "gamla" huset?

Här är det en lugn dag bara Ronja och jag hemma. Så just nu håller vi på med tvätten. Varit en sväng på mitt jobb och fixat lite. Ska göra en uppdatering om det senare.

Ha det bra,Vicki

engelsson sa...

Stort grattis ang bröllopsdagen..så härligt o kunna fira 16 år tillsammans..fast det där med snarkningar..min käre sambo snarkar oxå..suck...ha en fin fin dag