måndag 24 augusti 2009

Tjena mittbena!

Håll i er nu mina vänner,det är Måndag och jag är så superglad för att det är Måndag i gen!! Nu tror ni nog att jag blivit alldeles galen,men nej nej inte galen det minsta faktiskt! Varför jag är glad? Jo för Måndag innebär numera att A kommer och målar,snickrar,tapetsera ja vad som nu behövs här hemma OCH det innebär ett steg närmare ett färdigt boende för oss! Det är skönt när det blir helg för då har vi några dagar själva,men sen vill man få fart på bygget igen så Måndagar är bra!

P sover sött efter att ha jobbat natt,själv kröp jag ner en stund i sängen efter att barnen gått till skolan och jag pratat lite med A.
Jag ska fixa lite med sonen S kläder idag,lägga i dem i hans nya byrå.Även packa upp lite annat som vi tog med från gamla huset.

Igår var vi på kalas,det var jätte trevligt! Lilla skruttan E blev 1år,helt otroligt vad fort detta år gått! Vi fikade gott och tittade på paket öppningen,massor av fint fick hon! Vi köpte en babygunga,en namnskyllt till hennes nya rum,en liten väska som kommer bli kul att öppna och stänga när hon blir lite äldre samt en gose katt som hon genast blev kär i,stoppade tummen i munnen och gosade med kissen....hennes farmor vill känna på den men då blev hon sur! :) Efter en stund blev hon trött och då fick kissen följa med henne och sova i vagnen en stund...gull unge! När vi sjöng ja må hon leva för henne så blev hon helt tyst och bara tittade på alla "vad gör ni??" :)
B&D blev oxå firade,härliga killar! Alltid ett leende på läpparna och glimten i ögat!:)
Det var en underbar känsla att K var med oss igår,E's fina farmor....vill att det alltd ska få vara så....snart är det jul,minns förra julen då var svärfar och även K med.....iår fattas svärfar....kanske även K...skit också!! Svärfar var mycket saknad i går,inget blir någonsin detsamma...

Så nu ska jag inte gnälla mera,nej nu ska jag fortsätta att njuta av måndagen! Snart lägger A golv och jag dör av nyfikenhet!!

Kram på er,glöm ej bort att livet är för kort för att kastas bort!//Pia

4 kommentarer:

Annika sa...

Det är så härligt när du är full av energi och det stämmer som du så ofta säger att det smittar av sig. Tack för att du finns i mitt liv! :) Jag är så nyfiken på hur ert nya hus kommer att se ut när ni är klara med renoveringen! ;) Ha en underbar dag min vän! *kram*

Majken sa...

gott att du är så positiv... Jag förstår att det är skönt när det sakta börjar bli ordning... Man längtar ju efter att bara gå & njuta av huset.. välstaädat & klart...

Jobbigt att tänka tillbaka på någon man förlorat & någon som man vet har en begränsad tid att leva... MEN man måste försöka minnas det fina & leva vidare på det man faktiskt fick del med varandra.. Inte så lätt alltid...
Ha en riktigt skön måndag!
Kram

stina sa...

Hej Pia !

Åhhh....vad glad jag blir av att titta in här =D

Trodde ju först att du fått "fnatt"...hihi men sen insåg jag att fallet ej var så. Nämligen så att jag är ju raka motsattsen till Måndagar....jag älskar !! Fredagar *smile*

Jo visst är livet orättvist och jag förstår din frustration.
Det blir så många farför ?????

De är bara för härliga när de är små, barnen :O)

Tack för ännu en gullig komentar hos mig...värmer gott att det finns så härliga människor där ute.....

Kram på dig och ha en fin dag du med //Stina

Madeleine Berglund sa...

Kul att ha måndag som en toppendag. Själv är jag ledig imorgon och längtar dit redan nu. Haha... =) Kram Madeleine