torsdag 13 augusti 2009

Torsdag,en vecka i nya huset!

Morrn Morrn på er!
Har sovit som en stock i natt,känner mig verkligen hemma här i nya huset,ja det är ju inte helt obekant för oss eftersom det är P´s föräldra hem.Så skönt att känna sig utsövd!

Tyvärr blev det ingen middag hos grannarna i går för deras dotter K (lika gammal som våran V) blev sjuk,men det är lugnt vi bor ju kvar här och tar det en annan gång! Krya på dig K!
Vi var ju i lite affärer i går då sonen J skulle shoppa inför skolstarten,han köpte så fina kläder....tror han kände sig nöjd sen!
Själv köpte jag denna blus,det var en Pia blus såg jag direkt!



Nu väntar jag på snickaren/målaren A som brukar dyka upp vad 8 tiden varje morgon,han kommer att tapetsera klart sonens S rum i dag så i kväll blir det inflyttning för honom! Nice:) det inne bär att vi kommer att ta en sväng till gamla huset för att hämta ännu mera grejer,bla det som han ska ha i sitt rum.
A har oxå börjat nere i gillestugan lite smått,åh vad spännande det ska bli att se resultatet där,gillestugan har aldrig direkt använts i det här huset utan mera varit som ett stort rum med taskig inredning....Behöver jag säga att ungdommarna är eld och lågor över att detta rum ska bli klart,de kan knappt vänta på att få ta hem kompisar och få vara i fred från mamma och pappa...:) Det som är så bra i det här huset är också att det är så bra isolerat så man blir inte alls lika störd av tv,eller busiga lekande barn som vi blev i gamla huset,så skönt!

I kväll kommer svärmor,M,svägerskan N,svåger C och deras E på middag i gen,trevligt trevligt....Svärmor och hennes M åker hem till Stockholm i gen i morgon så då får vi passa på att umgås en sista gång för den här gången! Sen vill S såklart få visa sitt nytapetserade rum för dem.

Önskar dig en solig och fin dag,kram från lilla mig//Pia

5 kommentarer:

mickis sa...

Vad roligt att ni trivs så bra i det nygammla ;) huset... Härligt med gillestuga.. Perfekt för barnen att husera i...
Skönt att vakna utsövd... Jag vaknade med en kropp som inte är vän med mig idag.. ajajaj.. Nåja det visste jag nog egentligen redan igår men det är mycket som ska göras nu maken har inte haft någon ledig kväll denna vecka, jo i måndags när vi hade kalas iof... Men man blir ganska ensam med göromålen. tvättar tvättar...Rensar ur kyl. Handlat fyllt på i kyl.. packat upp, lagat mat, diskat städat.. fast det hjälper inte.. så rörigt.. Skulle behöva ta ett rum i taget från topp till tå... MEN det får komma längre fram... promenerat Zingo... mm mm Du ser ju själv vilket roligt jobb jag har Mickis hushållerskaBetjänt ;) ;)

mickis sa...

Glömde..

Ha en fin dag!
Kram
Marika

engelsson sa...

Hej hej..härligt att ni trivs så bra..den där blusen gillade jag oxå..men de där tofsarna hade jag fått frispel på*L*

Annika sa...

Det verkar som om du och jag har lite samma smak! :) Jättesnygg blus! :) Hoppas att allt ordnar sig för er! *puss och kram*

stina sa...

Vilken fin blus du hittat, är min smak med :)

Kan tro barnen vill vara ifred...
Vill säkert mammsen och pappsen med... =D

Skönt med ett välisolerat hus.

Ha en fin dag idag/Kram Stina