torsdag 13 augusti 2009

Vi har en ny familjemedlem!

Idag åkte vi till vårt gamla hus för att hämta lite saker,då kom grannen M och ringde på med världens sötaste lilla kisse i famnen,jag blev kär direkt!! Kissen hade bott runt hos våra grannar i en veckas tid,alltså kommit dit själv ingen av dem äger den. Vem ägaren är ingen som vet,lappar har satts upp i området men ingen har hört av sig...
M frågade oss,snälla vill ni ta hand om henne?? Jag,S & V tittade med bedjande ögon på P.....SNÄLLA får vi?? Ja ok säger han! Här är sötnosen!




Dotter V döpte henne till Lisa,Lisa fick följa med oss till nya huset.Ringer någon och vill ha igen sin lilla kisse så självklart får hon flytta tillbaka,annars stannar hon här!!
Morris tycker hon e ok,Lisa fräser lite åt Morris men de har legat 1 meter i från varandra och sovit en lång stund....så det kommer gå kanon bra.Tror hon är ca 6 månader. Hon ska få gå ut i morgon....

Så kram och god natt från en glad Pia

8 kommentarer:

Jag sa...

Åååå vad fin hon var. Liknar hon inte er förra katt????
Kram på dig

Pia heter jag! sa...

Ja hon är så härlig!
Jo hon liknar Sigge,kanske därför du trodde det var honom först då jag mmsade?!

Annelie sa...

Ååå.. tur det finns människor med hjärta. Som man iofs VET att du har.
Säkerligen någon stackars sommarkatt som har blivit övergiven, TUR ni tog hand om denna underbart söta kisse.

Ha det bäst hjärtat..// Stor kram Annelie

Madeleine Berglund sa...

Jaaaa men åååå, jag blir alldeles sjuk. Lisa, vilken sötnos. Ojojojojojoj... Ja, du förstår, jag tycker hon är lovely... Tänk vad roligt med en till familjemedlem. Morris och Lisa blir nog goda vänner ska du se. =) Kram Madeleine

engelsson sa...

Vilken raring..bra du tog dig an henne..hemskt med katter som bara driver runt..det skär i hjärtat sånt..ja det e fint vid Mörrumsån..kram

Daniel sa...

Nämen så sööööööööööt!!!!

Grattar till nya familjen!!!

Annika sa...

Verkligen supersöt! :) Du har ett hjärta av guld! ;) Ha en underbar helg! *kram*

stina sa...

Söt kisse, misse....ja de brukar ju ordna egna hem åt sig =D

Tur det blev erat :O)...Mjauuu !!


Ha en fin dag/Kramen Stina