onsdag 21 januari 2009

Förslag på middagsmat önskas!

Jag har hamnat där vi alla hamnar ibland,jag har ide´torka!!!
SNÄLLA skriv en kommentar på något gott man kan ha till middag,nej inte för i dag för den är redan avklarad men för andra dagar.
Jag tar tacksamt emot både klassiker,nya smakupplevelser,fisk,soppor ja ALLT!
Jaha säger kanske de som känner mig,Pia behöver väl inga mat tipps som allt gör god mat! MEN jag tycker att vi äter samma sak dag ut och dag in....vecka efter vecka.
Tveka inte nu inget kan bli fel...okey??!!

Tack på förhand//Pia

7 kommentarer:

Micce sa...

Jo visst är det svårt att komma på något nytt, det förstår jag men tänk på allt smarrigt du gör...mums! Din tacogratäng tex.Vi försöker göra den men den smakar inte som när du gör den.En helg hos er man njuter...

Pia heter jag! sa...

Åh du är snäll Micce!!
Vi får väl ta en helg snart,eller vad tycker du?

Jag sa...

Jag vet vad du menar....jag tycker vi också alltid äter samma mat...

Fisk kanske? Lägg torsk i en form, blanda naturell creme fraische och "tomat-basilika"-creme fraische och bred över fisken. Kalas-gott...
Salt o peppar förstås också..

Kram bästis

Pia heter jag! sa...

Mums det lät gott Jessica,Tack! Den ska testas.

Kram

Anonym sa...

en gång för länge sen gjorde ja en lista för två veckor och sedan kunde man börja från början..och har du flera förslag då kan du göra 3-veckors-lista.. fråga barnen, gubben alla får säga sitt.. testa
///Farmor

Pia heter jag! sa...

Smart!

Anonym sa...

Jag brukar göra en sås med tonfisk som är ganska enkel. Du kan göra den med lök eller purjolök och med eller utan curry. Gör en sås av mjölk eller matlagningsgrädde och fiskbuljongstärning. Tillsätt tonfisk och ev kryddor om du inte använder curry. Koka ris eller pasta och ha till. Gott med rårivna morötter till. Smaklig spis! *puss*