lördag 10 januari 2009

Min man körde av vägen....





Tidigt igår blev jag väckt av telefonen,min man ringer säger att han är på sjukhus pga att han kört av vägen på väg hem från jobbet....NEJ! det är inte sant......men jo det är sant! Han är "hel" men mörbulltad och givetvis tagen av det som hänt.
Det var halt och bilen for rakt in i skogen och är totalkvaddad,P är hel det är det viktigaste!!!!
Bilen tog smällen,tur vi hade en ny bil,en säker bil skulle det visa sig....fy....

Han kom hem vid lunchtid....min älskade,mitt allt....det hade kunnat gå riktigt illa,jag hade kunnat sitta här själv med våra älskade barn....han hade änglavakt och jag är så tacksam över att han lever!

Dagen i går var en av de värsta i mitt liv,en mardröm men också en dag att faktiskt fira...fira livet för vem vet hur länge vi får ha varandra? Jag är så tacksam för att det gick så bra som det gick.....

Så det tål väl att upprepas,ge dem du älskar en extra kram i dag...ta till vara på livet,på varandra.....

10 kommentarer:

Jag sa...

Ja fy ja.... jag tänkte på er hela dagen igår vännen....särskilt igår kväll om du förstår vad jag menar...

Peter sa...

Hej Vilken tur ni har. Ja mest din älskade som klarade sig.

Visst är det konstigt att det måste hända saker för att man ska ta tillvara på de små sakerna i livet. En fredagskväll med småmys tex.

Ta hand om varande.

Anonym sa...

Men fy så hemskt. Vilken tur att allt gick bra.

Anonym sa...

testar om mitt konto funkar, första gången..
om set finns skyddsänglar, då var de med honom...

Anonym sa...

Jag rös när jag läste inlägget. Av två orsaker. Dels för det som hände och dels att han överlevde. Som du vet fick min väninna tyvärr ett dödsbesked här om dagen. Hennes bror hade inte samma tur. Jag är väldigt noga med att berätta för mina nära och kära hur mycket jag älskar dem. Min man förlorade sin pappa till cancerna när hans pappa bara var 45 år. Jag har aldrig träffat min svärfar. Man får ett annat perspektiv på livet och jag tror att det kan vara nyttigt ibland men det är tråkgit att det måste hände så hemska saker för att man ska "vakna". *krama" din P från mig! *puss och kram* din vän ;)

Pia heter jag! sa...

Tack söta ni för era värmande kommentarer....
Anonym,vem är du??

Kram Pia

Anonym sa...

Inte så anonym..ville testa detta, kan inte alla finesser, håller på att skaffa egen blogg..

Anonym sa...

får inte med mitt namn...

Anonym sa...

det är farmor/mormor som övar

Pia heter jag! sa...

Aha trodde nästan det,kul att svärmor hälsar på....spännande med blogg....kul!