lördag 5 september 2009

God Lördagsmorgon! Är du vaken Stina??

Vaknade vid 7 hugget av värk i mina händer....bar nog aningens för mycket i går,vi hämtade möbler från gamla huset och hit. P tyckte vi skulle ta det lugnt och bara ta soffan + något mera men nej nej sa jag! jag orkar inte vänta ända tills i morgon(läs idag) så vem "vann" jo jag! Vem hjälpte till och bar och konkade jo jag! Varför kan man ju undra?? Jo för att det är så J***a kul att få iordning och det suger i min inredningstarm rejält nu! Så att vänta i massor av timmar till nej det fanns ej på min karta! Så jag kan inte skylla värken på någon annan en mig själv!:)) Tilläggas bör att vi i gårkväll käkade middag i matsalsdelen av vardagsrummet och ALLA tyckte det var hur mysigt som hellst!! Så det var heltklart värt att konka och bara lite möbler en fredags em/kväll!

Idag ska vi först skjutsa sonen J till Skärblacka så vi får lite bärhjälp till släpet,lite återstår då släpet blev fullt i går....sen ska han lämmnas till fotbollsmatch och vi åker hem igen. Vid 11 hugget kommer svåger C hit med lilla E 1år,vi ska vara barnvakt i dag! Hennes pappa ska jobba och hennes mamma,svägerska N,ska på något galej över dagen bara så hon blir hämtad framåt kvällen...ska bli så kul,älskar verkligen den lilla godingen! Hon och hennes kusiner(våra barn) är som syskon eftersom vi träffas så ofta....åh så kul!

Om det går,med en 1åring omkring oss, så blir det att sätta upp lite tavlor och gardiner i vardagsrummet under dagen i dag....ni vet den där sissta piffen som gör det hela extra mysigt!
Letade efter vår kamera igår igen men näe den har ej kommit fram ännu,vill ju ta fina bilder och visa er....ska försöka ta en i dagsljus med min mobil så ni får en liten glimt av vardagsrummet iallafall...

Så ser min/vår lördag ut....vad händer hos er i dag?
Nu ska jag göra mig i ordning,väcka familjen och åka mot gamla huset...
Kram till mina fina härliga läsare,Pia

7 kommentarer:

Anna sa...

Rena rama "Lulu Carter"-yran verkar råda hos er, minsann... ;)

Annelie sa...

Jag förstår dig,, när man har sååå mycké att göra med det sista i ert nya hem så äré lätt att "glömma" sin sjukdom.

Min lördag ser ut som så att jag ska träffa "M" (kvinnan jag är kontaktperson till), kanske stugan beroende på när Göran slutar (fick lov att jobba idá, de har sååå mycké att göra).
Annars blir det bara lugnt och skönt.

Ha det bäst vännen.. // Stor kram till dig Annelie

Annika sa...

Men gumman! Du ska vara snäll mot din kropp! ;) Men jag förstår precis vad du menar med att du inte kan låta bli att fixa och dona! :p Själv ska jag plugga idag och sen ska jag, och dem som jag bor hos åka hem till hennes föräldrar och förhoppningsvis ska vi ut och hitta lite svamp i skogen bl.a. Hoppas att värken ger med sig snart! Ha en underbar dag! *kram*

stina sa...

HAHAHAHAHAHAHA....jajamensan...å' jag tror bestämt jag "SLOG" dig idag....Yes !!,,,,,,det gjorde jag =)))))

Steg upp....notera detta min morgonpigga vänn....kl 06:15 och kl 07:15...VRÅLADE!!.... bilen iväg mot Sandvilen.
Viste väl att den dagen skulle komma,,,,,men inte så här FORT *ler sort *

Usch !....för att du vaknade av värken. Men ok, håller med dig till fullo ..ibland är det värt det :)

Ja, nu börjar jag bli väldigt NYFIKEN !! Ser framemot lite bilder sen när kameran vill bli funnen... ;)

Ha en jätte fin helg //Kram...morgontrötta... Stina

P.s Tack för din gulliga och fina komentar hos mig....vad skönt att du tog det på rätt sätt....:O)

Mollan70 sa...

Det där med att hugga i och bära och sedan få värk känner jag igen. Man vill så gärna och glömmer lätt bort att man ska låta bli.
Önskar även dej en fin lördagskväll.

Ulrika sa...

Jag blir trött bara av att läsa om dina planer.

Jag har inga idag, söndag.

Hade först men kroppen säger ifrån så jag har tagit en semesterdag.

Blogga går dock an
;)

Jag sa...

Gud vad roligt för dig att få inreda något helt nytt. Jag är glad för din skull vännen min.
Kraaam