lördag 12 september 2009

Tidig Lördags Morgon!

Blev väckt kl 6 (!!!) av underbara (NOT!!!) Morris som ville komma in,försök att ignonera en katt om du kan,jag kunde inte för shiit vilket liv!
Så här är jag vaken en tidig lördagsmorgon....

Idag verkar huvudvärken hålla sig borta,den var inte kul igår,höll i sig till kl 6 på kvällen!!

Vi hade en riktigt mysig kväll igår,denna sköna lugna känsla man kan ha en Fedagskväll med familjen,alla utom dotter M som sov hos sin kompis E,underbart!
Vi känner oss verkligen hemma här nu,livet rullar på och skolan funkar kanon för alla barnen/ungdomarna. S & V har fått flera nya vänner och man skulle inte kunna tro att vi bott här så kort tid! Idag ska de båda på varsitt kalas,kul för dem!
Känner att ju mera huset blir i ordning,ju mera oss blir det såklart! Vissa saker får dock vara som de alltid varit,ljusstakarna på matsalsbordet(fast nu på vårt bord),klockorna i köket,gillestugan och vardagsrummet,köksbordet....mm.Sen är ju såklart det mesta på "vårt sätt". Sonen S sa i går "mamma det här är så mycket bättre än jag någonsin kunde tro att det skulle bli" fick då förklarat att han trivs så mycket bättre i skolan här och att huset är så fint! Kan man annat än smälta då?,lilla(stora) gubben!!

Idag har vi inget bokat,förutom barnens kalas,känns så skönt! vet inte när vi hade en sån helg sist!

Nästa vecka börjar A i hallen/hallarna det är sista "rummet" som ska göras i ordning i etapp 1! Efter det så är det lister som ska på plats,sen är etapp 1 helt klar!
Det ska bli skönt att få lite tid för sig själv på dagarna när P är i väg och jobbar och barnen är i skolan.Tid för vila och återhämtning....det har varit väldigt dåligt med det för mig under en lång tid nu....så det behövs!!

Önskar dig en skön Lördag,Och du glöm inte att njuta av livet denna underbara Lördag :)
Kram från Pia

5 kommentarer:

Annika sa...

Hej min älskade vän! :) Tack för din fina kommentar i min blogg! :D Önskar att jag kunde ge dig lite energi. ;) Men så som du fixar och donar hemma verkar du ju ändå ha lite energi! :p Ha en underbar dag! *puss och kram*

Anna sa...

Härligt för din familj att ni kommit i ordning och att alla trivs så bra... :)

Jag sa...

Hej kära unnderbara Pia. Skönt att huvudet känns bättre. Jag har ont i kroppen idag men är ändå glad på nå konstigt sätt. Jag tror det kan vara för jag har satt mina gränser med spöket nu.
Jag VET att du finns där för mig vännen som jag finns för dig. Jag önskar vi kunde ses snart....
KRAM

stina sa...

Hej goa vännen....nu är jag vaken =D
Blev så glad då jag läste ditt meddelande.
Men nu tycker jag lite synd om dig som blev väckt så tidigt....han hade inte med sig frukost när han ändå förde sånt liv... ;)

Vad roligt och skönt att det känns som erat hem och det bästa som du säger, är att barnen trivs i skolan
:O)
Så blev det för oss med då vi flyttade, kom fram efter ett tag att äldsta dottern ej hade det för roligt i skolan då, därifrån vi flyttade och vi kännde en massa skuldkännslor då vi tyckte att vi borde sett det mera. Att det var något visse vi men inte att det var mer illa, det skar i hjärtat då.
Men nu är allt gott och alla trivs :O)

Önskar dig med en fin helg och att huvudvärken håller sig borta/kramar Stina

Ulrika sa...

*kikar in så här på kvällskvisten*

Önskar en fortsatt trevlig helg!

*kikar ut igen*