tisdag 1 september 2009

Hej på dej,idag är det Tisdag 1:e September


Käkar frukost med barnen,sen kryper jag ner en stund till i min sköna säng....me like:)
Tänkte på det här med frukost,det är ju så olika hur hungrig man är på morgonen och vad man gillar,själv är jag hungrig och har bra aptit på morgonen medans P är rena motsatsen. Jag vill ha kaffe,smörgås och gärna yogurt med musli och färsk frukt. Finns det juice kan jag ta det på helgen men det är inget måste för mig. Ibland kan det vara gott med havregrynsgröt,fiberhavregryn och så tillsätter jag krossade linfrön.
Vad äter du till frukost? vad kan du ej vara utan? Jag har svårt att vara utan kaffe på morgonen....

Idag ska P och jag åka och storhandla,sen blir det nog lugnt på dagen,sen i kväll ska vi med V's klass till skogen för familjekväll! Ska bli skoj!

Ha en fin dag fina vän,kram Pia

8 kommentarer:

Jag-Carolina sa...

Jag har svårt för frukost på morgonen, måste ha varit uppe några timmar innan jag kan äta. Men två koppar kaffe MÅSTE jag ha direkt på morgonen!

stina sa...

Det där med att krypa ner i sängen låtet....fiiiint =D

För mig är frukosten viktig,,,,jag måste ha frukost annars fungerar jag inte alls. Men karln min är också raka motsatsen.

Önskar er en fin familjekväll :O)

Hahahahaha.....jo ibland slår hjärncellerna knut på sig.

Är så GLAD !! att jag fann din blogg, den sprider värme!! :)

Kram Stina

Jag sa...

Hejsan vännen.
Här är det kaffe som gäller, blir hungrig efter ett par timmar. Men det visste du ju redan ;)

Annika sa...

Hej hjärtat! ;) Jag är oxå en frukostmänniska. Mår superdåligt om jag inte äter frukost på morgonen. :( Idag blev det en tallrik med havregrynsgröt med min egen hemgjorda äppelmos på och mjölk. Sedan en kopp the med lite mjölk och en macka med skinka. Jag kan nog inte vara utan en kopp the på morgonen. Dricker sen kaffe under dagen! ;) Ha en bra dag! *kram*

Ulrika sa...

Fruk..ost?

Äter bara frukost när jag bor på hotell, och då äter jag desto bättre ;)

Är tyvärr dålig på frukostätande.
Borde äta något till alla piller men jag har ofta för ont för att vilja äta..

Sen framåt lunch är det en annan femma..
;)

farmor sa...

vad du var tidig idag, frukostvanor har din man efter sin mor....

Pia heter jag! sa...

Japp kära svärmor,jag vet! Det är coolt tycker jag att man ärver sånt!!

Hur blir det med våra barn då? En som inte vill ha frukost och en som vill ha?? Jo de äter bra alla utom M,hon vill vakna till först!! Precis som sin farmor och pappa!! Coolt!

Mollan70 sa...

Frukosten är det viktigaste o godaste målet för mig.
Jag äter gärna allbrain flingor eller musli med bär tillsammans med mjölk. Kaffe förståss och smörgås som "Solklart" och "Lingongrova"