onsdag 30 september 2009

Längtan till Japan....

....ja i dag känner jag "hemlängtan" till Yokohama,Japan,där vi bodde i tre år! Vi bodde där mellan November -97 till November -00.
Vi trivdes jätte jätte bra där och det finns alltid väldigt speciella band dit,vår yngsta dotter V föddes där i Februari -00.
Anledningen till att vi flyttade dit var pga min mans jobb,han jobbade då för Ericsson och tanken var att vi skulle stanna där i två år som blev till tre!!



Barnen var små när vi flyttade J var 4,M var nästan 2 och S var 6 1/2 månad,så bara det var en utmaning i sig.Men som sagt vågar man så vinner man! Och som vi vann,livet är i dag helt annorlunda än det skulle varit om vi stannat i Sverige!
Efter Japan så flyttade vi till Holland där vi bodde i ett år i staden Tillburg.

Nog om det,idag vaknade jag pigg,glad & utvilad!! Det var länge sedan och det känns så gött! La mig och sov redan 21.40 igår vilket var välbehövt för gårdagen var allmänt Fibro seg.
Idag kommer underbara energi sprutan T hit för en hus titt och fika,hon önskade Äpllepaj så då fixar jag väl det :)) Åh vad skoj att vi fick till en träff!!

A kommer snart och i dag ska det vara hans sissta dag om allt går som planerat,skönt men lite vemodigt,det är hans 10:e vecka här nu!!
Poolrenoveringen är i full gång,känns kul och spännande!

Jag ska damsuga övervåningen,småpyssla lite och tvätta (som alltid) innan T kommer tänkte jag....

Önskar er alla en underbar dag i höst solen! Och tack för alla fina och goa kommentarer,ska titta in till er alla under dagen tänkte jag!
Kram Pia

7 kommentarer:

Anna sa...

Made in Japan, alltså.

Det har väl lilla V fått höra ganska många gånger... ;)

Jag sa...

Haha den var bra....

Idag har jag en fibro-dag känner jag. Blir värre o värre....

KRAAAM

Pia heter jag! sa...

Japp made in Japan,and Born in Japan brukar vi säga....hehe

stina sa...

Coolt !!...kan barnen japanska då ?

Verkligen fin bild =D

Ha en fin dag idag /kram Stina


P.s du tittar in när du har tid och ork.

Majken sa...

Härligt det låter... & så tjänade maken förståss en slant som ni kunde investera när ni kom hem...

Inte konstigt att man längtar tillbaka... Men skulle ni flytta igen? Eller skulle barnen protestera hej vilt?

Skönt med en bra dag!
Hoppas ni fick kul på fika daten..
Kram

lovefriidrott sa...

Hej
oj vad spännande att bo i Japan och Holland. Jag har faktiskt varit till Holland ett par ggr då jag jobbade på flyget.

Äppelpaj, åh så gott det låter mmmm
kanske kommer förbi:)
Ha d gott
kram Sari

Annika sa...

Jag kan ibland längta tillbaka till Irland där jag bodde i 1 år. ;) Men jag tror ändå att jag hellre bor i Sverige. :p Hoppas att du har haft en bra dag! *puss och kram*