torsdag 10 september 2009

Kökssoffan på plats!


Japp vår gamla slitna köksoffa är nu på plats i det nytapetserade köket,la bara en filt på locket sålänge tills jag hittar ett bra tyg till den och till köksstolarna.
Soffan ska även målas och fräschas upp....en annan dag....:))

Det är två fönster i köket,soffan står under det ena och köksbordet framför det andra. Idag ska jag sätta upp gardiner...

Förkylningen är bättre men inte helt borta men blir bättre och bättre för var dag,skönt!

Just det i dag ska A sätta kakel i köket....åh så kul!!

Själv tänkte jag småpyssla lite,inga stora projekt utan lugnt och fint så min kropp orkar...

Stor kram från mig

7 kommentarer:

mickis sa...

härligt när det börjar växa fram & bli klart....

Mysigt med en kökssoffa. Hade vi oxå förut, men så köpte vi ett högt barbord & då passade inte det in längre...

Skönt att du mår lite bättre... Ta hand om dig själv & ha en bra dag!

Kram

Annelie sa...

Mysigt ni verkar att få dé..
Ska bli skojjigt att se hela ert hus sen när allt är klart och du har hittat kamerna igen.

Ta hand om dig.. // Kramar Annelie

Annika sa...

Men så fint! :) Älskar verkligen sådana fönster som ni har! ;) Jag längtar tills jag kan komma och se det i verkligheten! ;) Ha en underbar dag! *puss & kram*

stina sa...

Hej vännen...blir så glad !!! av dina fina ord :O)

Åhhhh så gött att du är lika envis som jag....hahahaha ;)
Kan meddela frun att hon nu har kommit in..... hur nu det gick till ?! =))))

Skönt att ha dig tillbaks i min blogg !!

Super fint i köket och jag tycker mönstret passar jätte bra som du har på filten på soffan :)

Kram på dig och ha en fin dag /Stina

P.s det blev KORT !! Frillan = Tant-varning......men det löste jag fiiiint *fniss*

Jag sa...

Det blir JÄTTE-FIIINT. Du gör rätt i att ta det lite lugnt.
Jag mår bättre idag... bloggar senare.

KRAM

Anna sa...

Skönt att du är på bättringsväg!

Har också en härlig gammal kökssoffa. Har tillbringat en hel del tid på den... =S

Ulrika sa...

Snygg soffa. Precis lika snygg som vår. Den är nämligen likadan som vår fd kökssoffa.
Den tog stryk ute i vår boda så vi kastade den i somras, vi har ingen plats heller*suckar*

Snyggt ser det då ut även med denna filt..