onsdag 2 september 2009

Tidig Onsdags Morgon!

God Morgon!
Såhär ser vårt vardags rum ut just nu....behöver jag säga att vi längtar tills på Fredag då A tror det ska vara färdigt??



Idag när jag väckte dotter M så var det bara att stoppa ner henne i sängen i gen,hon är sjuk! Ont i halsen,huvudet och förkyld! Stackarn hon är extra känslig efter hennes två ryggoperationer....men som sagt lite vila och kärlek från mamma kanske kan göra under....:=)*update* Även S&V har ont i halsen så de får stanna hemma i dag de med....:(

Igår köpte vi kakel till köket,det blev glaskakel i svart! Så coolt! Någon som har glaskakel? Svägerska N och Svåger C har det i ljus turkost skit snyggt! Vi ville inte välja någon färg som man blir beroende av,i förra huset hade vi blått kakel som var skit snyggt men man blir ju beroende av blått då för en väldans lång tid framöver....

När vi kom hem efter att ha storhandlat så gick jag från bilen svängde in på gången framför huset och håller på att trampa på en huggorm!!!!!!!!!! 10 cm från mej!! Jag skreeeeek och hooooopppade 3 meter åt sidan! Shiit vad jag blev rädd!!

Ha en fin fin dag! Kram kram

8 kommentarer:

Majken sa...

Godmorron!
Många som är förkylda nu... Både jag & min dotter t.ex... Dotterns mentor ringde igår & 1/3 av skolans elever var sjuka igår. Är det influensan tro?
På ett frigymnasium i Uddevalla skickade man hem ALLA elever m förkylning..

Hoppas dina barn snart är friska & att du klarar dej.
Ha en riktigt skön onsdag!
Förresten ha en kanonfin helg oxå...
Kram

stina sa...

Funderar med på influensan...då halva våran familj haft feber med förkylning samt många i omgivningen.

Jag gillar blååååttttt...helt klart. Men svart blir nog också läckert :)

Oj då vännen....usch!! Vi har med sett en del huggormar i år....fast de höll sig dock i skogen.


Ha en fin dag Kram Stina

Madeleine Berglund sa...

Hej! Ska det vara klart på fredag? Ojoj, jobba på, jobba på. Ni kanske behöver mig som en hejarklacksledare eller dylikt? Kanske till och med som arbetsledare? Jag kan nog tänka mig att peka med heeeela armen, haha. ;) Skämt å sido, idag är det onsdag, efter jobbet äter jag middag med en god vän. Vilken härlig dag ändå trots att det är grått grått grått med massa regn. Kram Madeleine

Camilla sa...

Herre Gud vad många som är förkylda.
Men det är väl typiskt nu när skolan börjat.
Då kommer förkylningen som ett brev på posten.
Det ska bli kul att se när er renovering är klar.
Snart är det dax för oss att tapetsera tjejernas rum.
Jag tror jag längtar lika mycket som dom :)
Ha en bra dag.
/Camilla.

Madeleine Berglund sa...

Heja heja friskt humör. Renovering är det som susen gör!!! Vitt vitt vitt!!! Whoooaaaa!!! =) Kram Madeleine

Annika sa...

Kul att få se en bild! :) Jobbigt med sjuka barn. :( Huggormar är ingen höjdare. :s Ha en bra dag! *kram*

Vicki sa...

En till som är sjuk?? Det är så många som är sjuka redan. Det är alldeles förtidigt minst 1 månad. Undra hur denna höst ska sluta??

Vad ska ni ha för färg i vardagsrummet?? Du får visa bild när det är klart.

Vicki

Anna sa...

Ryser...

Inte av kaklet, men huga för huggormar!