onsdag 25 februari 2009

Jag lever,men det är knappt...:(

Tandläkar besöket tog tid,först var de 20 minuter sena och sen "bråkade" de med dessa jägarns röntgenbilder som nuför tiden är data styrda,vilket på ett sätt är bra men den där grejen man ska ha i munnen är så STOR!! Jag höll på att kräkas ett fletal ggr,de fick ta en mindre "platta" och ge mig ngn slags munsjölj som bedövade slemhinnorna.Det hjälpte lite grann så att jag iallafall stod ut. Men jösses vad jag skakade och var rädd. Sen skulle hon(tandhygenisten) hitta var mitt onda kom i från,ett hål hittade hon men inte där jag trodde utan på ett helt annat ställe,mycket konstigt! När hon blåste och skrapade där jag sa att det gjorde ont så kännde jag inget och det syntes heller inget på röntgen bilderna.Konstigt!!
Sen kom tandläkaren,jag bad honom återigen kolla om jag biter ihop för ajg har så jäkla ont i käkarna....han tröck på muskler jag inte visste att de fanns och aj aj säger jag vilken smärta!! Han sa att det vore väldigt bra med en bettskena så det ska jag få(köpa),hoppas det kommer hjälpa! När jag kom därifrån en lång stund senare än planerat så var jag helt slut,darrig,hade ont i kroppen och tårarna sprutade när jag satt mig i bilen hos P....suck...hem och tog medicin mot värken och lunch mot hungern. Nu har jag vilat och blivit serverad kaffe av P så känns det mycket bättre.
Tandläkaren är det värsta jag vet,tror jag hellre föder barn...jo så är det!

Ska se om jag/vi kan påbörja städningen här hemma nu...fy vilken konstig dag det blev.

Kram så länge

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men usch och fy! :( Jag lider verkligen med dig. Jag har oxå "tandläkarskräck". Och jag har varit hos tandläkaren en hel del de senaste året då jag har gjort iordning mina framtänder som jag slog av i femte klass. Tänker på dig min vän! Jag håller med dig! Jag föder oxå hellre barn utan bedövning än går till tandläkaren. Fick tandvärk för några månader sedan. Värken jag hade då var mycket värre än både värkarna och förlossningen tillsammans. :( Hoppas att du mår bättre nu!? *puss och kram* Ledsen om mitt inlägg blev väldigt långt! :p

Anonym sa...

Pia,Pia,har också haft tandläkarskräck, men inte idag..har en bra tandläkare nu, det var annat i min barndom: det var en grinig, ilsken käring som skrämde livet ur en..hade trauma i mitt barndom pg av henne, enda tröst är att hon var så gammal redan då, så hon måste vara död nu..
Har också fått en bettskena, fick den före Thailandresan, känns konstigt i början, men nu är det ok.. M säger att jag snarkar mindre..