tisdag 3 februari 2009

Ont ont ont


Ja så är det i dag är farbror Fibro och hälsar på tyvärr...kan vara förkylning på gång eftersom det kliar i halsen oxå....vill inte må som mina barn gör just nu...så vi får väl vänta och se. Har inte tid att bli sjuk just nu,har inte heller tid med sjuka barn i gentligen men tyvärr ar det ju inte så att man väljer den biten själv.
Skulle ju träffa T den här veckan för fika och på fyllning av Aloevera.....men än så länge ar inte veckan slut....kanske kanske....Och på frdag ska vi till svägerska N och käka,fika träffa släkten för att fira N's födelsedag....Håll tummarna!

Idag är det som ni kanske förstår vila som gäller för mig,ligger just nu i sängen med huvud och ben upphöjt,har en "hiss säng",datorn på magen,vatten i glaset på sängbordet....så det går väl ingen nöd på mig...men skulle hellre vara upp på benen och pyssla runt här hemma.Snart måste jag fixa lite lunch till barnen,inte lätt när det inte är sugna på något.

Fick svar på mitt mail till dotter M's doktor,han planerar inför operationen nu,han vill att den ska bli nu i vår men kunde inte säga något datum ännu pga att det krävs Ryggmärgsövervakning under sånna operationer. Men det var bra att jag mailade till honom och sa att vi samtycker till en operation till för nu drog han i gång planeringen redan nu istället för efter vårt besök där,ett besök vi ännu inte ens fått en tid till....mycket tid som försvinner känner jag.så det var ju bra att jag mailade. Nu är det bara att vänta,igen...

Barnen är lite piggare i dag,piggare men inte okey....

Hur ser din dag ut i dag,händer något skoj?
Kram från mig

5 kommentarer:

Jag sa...

Jobbigt vännen om du ska bli sjuk också.... Tänker på dig.

Pia heter jag! sa...

Tack snälla

Anonym sa...

Har du provat Friggs Echinacea brustabletter? Jag tycker att de är bra när man håller på att bli förkyld. Inte så dyra heller. Går att köpa på mataffären. ;) Jag ska kolla på tv i kväll och gå och lägga mig tidigt. :) Ha det bäst! *puss och kram*

Anonym sa...

Skönt att höra att barnen är bättre i allafall, men hoppas att även du blir bättre snart!! Ja, inte är det sköna stunder nu heller. ÄR nog vädret tror jag, för kallt!

Du har en utmaning att hämta hos mig *ler*

Sov så gott!

Kram Tina

Anonym sa...

Hej
Snokade rundor i bloggar och hittade hit, trevlig blogg.
Jag lever själv med fibro sedan ett par år och just nu är det en pina..En tuff årstid tycker jag.
Men vi ser fram emot värme och sol för då mår man i regel bättre. Hoppas du slipper förkylning, inget kul att släppa på.
Ha det så gott