fredag 30 oktober 2009

Fredag,igen! :)

Hej på er!
Först måste jag börja med att tacka för era otroligt fina kommentarer!! Jga blir glad,varm och rörd! Så mycket fina ord! Tack till er ALLA!<3


Den här veckan har verkligen gått fort,inte mig emot för fredag är ju som ni vet veckans bästa dag!

Dagen i går var mindre skoj,jag tycker inte jag gjorde annat än att försöka lära mina barn/ungdomar vad som är okey eller inte....kändes inte som att jag nådde ända fram, Det är inte alltid en dans på rosor att vara förälder. Men en sak som är säker är den att jag kommer aldrig att ge upp,hoppas att det ger lön för mödan någon dag. Och med lön för mödan menar jag att det ska resultera i fyra självständiga unika personer som har skapligt god självkänsla och själva kan ta beslut som är något sådär vettiga. Personer som är trevliga att vara med och som fortfarande är nyfikna på livet...
Jag var iallafall rätt så slut i går kväll och somnade runt kl 22,tur att P var hemma så han kunde se till att stora sonen kom hem som han skulle. Ja det var tur att vi var två hela eftermiddagen,skönt att ha någon att bolla med,skönt att vara två när man själv känner sig rådvill....

Men i dag är det en ny dag,skönt att det finns nya dagar....får se vad vi hittar på idag,något skoj ska man väl kunna göra. V ska på kalas i kväll igen och jag ser fram emot Idol och mys i soffan.

Det blev inget Ikea i går,vi gick en sväng på stan i stället....Jag hittade en ljuvligt fin julklänning! Hade jag inte räknat med så det var skoj!
Så här ser den ut:


Ha en super fin dag,glöm inte att just du är UNIK och fin precis just så som du är!
Kram Pia

6 kommentarer:

Gittan sa...

God morgon!
Ja jag saknar han massor men jag vet ju att han snart kommer hem på jullov. Han är vår lilla sladd och lär nog aldrig bli vuxen i mina ögon :-)
Ja det är en tuff tid ibland med 4 barn. Jag har ju fått igenom mina, ja nästan den yngsta är ju 18 år. Genom den tuffa tonårstiden till att bli självständiga och ansvarstagna vuxna individer. Då är det skönt att man är två som kan "jobba" ihop.
Du ska se att du får fina unga vuxna du med!!
Vilken fin klänning, den blir man glad av!!
Ha det nu så bra du bara kan och en trevlig Alla Helgon helg önskar jag er. Kramizar //Gittan

Annika sa...

Ja, du! Min väninna brukar säga: "Små barn små bekymmer, stora barn stora bekymmer!" ;) Men jag är stolt att ha dig som vän med dina fina tankar! Det du skrev om uppfostran håller jag med helt och fullt. Vissa dagar är en dans på rosor medans andra är helt för j-vliga! :( Jag är helt övertygad om att du och P gör ett strålande jobb när ni uppfostrar era 4 guldklimpar! Ha en härlig fredag! *puss och kram*

hemma hos lilla mej sa...

Vilken fin klänning du hittade.Håller med Annika.Vissa dagar är en dand på rosor medans andra är f-jävliga.Jag är oxå övertygad o att ni gör ett kanon jobb att uppfostra era 4 guldklimpar.Ha en mysig fredag kramizar ~~~~~RITA~~~~.

Majken sa...

Vilken underbar klänning!!
Vart köpte du den?

Det är inte alltid lätt att vara förälder. Jag har ex. suttit i telefon 1h idag med en rådvill väninnna som har en 17åring som vill vara fri!! Är ju ändå snart vuxen.. Men som jag sa till min väninna. Hon må snart vara vuxen, men så länge hon lever under ditt tak så är det dina regler som gäller. Man måste t.ex tala om om man försvinner hemifrån. Om man sover över hons någon eller om man blir sen hem på kvällen. Det gäller ju ALLA! Det vill ju undomarna att vi gör oxå.. Tänk om jag bara skulle sova borta utan att höra av mej... Men ibland känns det inte som man når ända fram. Men skam den som ger sig.. För ger man upp så tror jag att barnen oxå ger upp. Det är bättre att vara nyfiken & fråga en gång för mycket än att skita i vad ungdomarna/barnen gör...

STÅ PÅ DIG PIA!!

Ha en UNDERBAAAR fredag!!!!

*bamsekram*

lovefriidrott sa...

Hej goa Pia:)

Ja du dessa underbara barn:)
Jag har ju 3 som flyttat hemifrån.
Och idag kan jag säga att jag är så otroligt STOLT över dom alla:) för gudarna ska veta att jag tvekat många ggr om jag/vi kommer att lyckas uppfostra dom till fina människor. Och idag tycker jag faktiskt att vi gjort det:)Det gäller bara att stå ut!!! tjata/gnälla och vara så in i bomben ENVIS,,och nu tycker jag att vi får njuta av dessa "FANTASTISKA" ungdomar som är så FINA:) Nu har vi bara 3 kvar. Charlie är och på väg in i tonårslivet m stormsteg,,,vi har ju erfarenhet så jag hoppas det går vägen nu med......


ha nu en fin halloween helg
Kram Sari

lovefriidrott sa...

Oj glömde säga att klänningen är fantastiskt vacker och att din nya rubriksbild är fin fast jag gillade dig mer;)
Kram Sari