onsdag 28 oktober 2009

Onsdag!

Morrn Morrn!
Allt bra med dig i dag?
Själv mår jag bra,lite ont i huvudet men det går över hoppas jag!
Idag ska jag vara barnvakt till lilla E, 14 månader har hon blivit nu godingen!
V har kompisen T här sedan igår oj så roligt de har fnitter fnitter hela tiden :))

Tänkte göra fiskgratäng i dag,det är ju så gott!
Såhär någonting tänkte jag mig:



Lunchen i går med K&M och alla barnen var mycket trevlig.K stannade lite längre så vi hann såklart med lite fika också. Mycket prat att ta igen så man vill aldrig sluta känns det som....så fick jag såklart mysa lite med M´s bebis....åh.....

Nu behöver jag frukost och kaffe!

Ha det fint,kram kram

11 kommentarer:

Gittan sa...

Va smarrig fiskgratängen ser ut!! Jag älskar fiskgratäng!!
Kul att få vara barnvakt, det var jag igår till mitt lilla barnbarn. Är det bästa som finns att få rå om han helt ensam.

Ha det så bra på dig vännen. Kramizar//Gittan

lovefriidrott sa...

Hej Vännen

du den där gratängen såg smarrig ut. Du måste lägga ut receptet, jag brukar inte göra det så ofta,,,typ aldrig fniss

Kramen på dig
Sari

Annika sa...

Nu blir jag jätte avundsjuk! :/ Men jag har bokat flyg den 9/11 så då får jag krama och pussa på mina sötnosar! :D Ha en bra dag! *puss och kram* <3

stina sa...

Mummmmmms va den såg god ut =D

Mys på du bara, jag har drömt om barnbarn i natt...men tror jag är för tidigt ute...*fniss*


Men jag vill gärna hinna uppleva den biten med.

Kramizzz

Majken sa...

Åhhh vad gott det såg ut med fiskgratäng!!

Hoppas du får en mysig dag med lilla E.


Kram

Anonym sa...

Vad glad jag är för din skull att du träffar så fina människor både genom bloggen och i det verkliga livet..jag själv har svårt att sortera bort energitjuvarna som kväver mig genom att säga dumma saker om sjukdomen, som bara att träna bort, att det är inbillning bara att bita ihop alla har vi ont, vad bra du har det som går hemma...listan kan bli lång. Ge mig lite bra tips hur jag skall gå tillväga att inte lyssna på detta.
Tack för att du tog dig tid att läsa. Kram/A

Anonym sa...

Hej vännen!
Hoppas du haft en bra dag. Vad gott med fiskgratäng :)
Ha en fortsatt bra onsdag.
Kram

Pia heter jag! sa...

Svar till A:
Inte lätt att ge ett enkelt svar på det du skrev om.
För mig har det varit så här:
Det tog mig ett tag innan jag faktiskt sa i från till energitjuvarna och rensade bort dem från mitt liv. Det var tufft men jag mådde mycket bättre efteråt.

Jag är hellre ensam eller har få goda vänner som tar mig för den jag är än att jag ska ta skit från energi tjuvar.
Faktum är att jag har aldrig levt ett sånt rikt liv med så mycket genuina vänner som jag gör nu efter att jag bestämt mig för att det fick vara nog.

En annan sak som varit mitt motto är: Vågar man så vinner man!

Jag gör saker och utmanar mig själv med sådant jag förr tyckte va jobbigt/läskigt och det ger så mycket tillbaka!

Jag är jättetacksam över att jag kan vara hemma och har ju varit det redan innan jag blev sjuk,jag står för att jag trivs hemma och har ingen prestations ångest över att det finns de som tycker att jag "borde" jobba. Däremot är jag mycket tacksam till att det funkar för oss som familj och tror det kommer att resultera i en familj som mår bra tillsammans!

Svårt att ge ett enkelt svar på dina frågor...

Kort och gott,gör sådant som DU mår bra av!! Och strunta i vad alla andra tycker! det är DITT liv och det viktiga är att DU ska må bra!

Fråga gärna i gen om du vill,kram Pia

Jag sa...

Till A: Jag tror du menar väl men att gå hemma är inte en dans på rosor. Pia har då ALLT ansvar för barn, hem, möten, träningar, städning, handla mm (utan körkort). Som jag sa så tror jag du menar väl men till de som tror att man kan ta det lugnt hemma så är det faktiskt inte så. Pia är en riktig SUPER-MAMMA/VÄN.

stina sa...

Ooooo....så tänkvärda ord Pia.

Jag själv måste lära mig på nytt igen att strunta i vad ALLA andra tycker å' tänker. De kan ju inte leva mitt liv eller vet vad jag mår bäst av.

Har också få vänner eller hellre ensam än att ha många ytliga som stjäl energi.
Så idag har jag EN sann vänn pluss en massa fina bloggvänner :O)

Kramar

Anonym sa...

Hej!
Tack för du tog dig tid, skall försöka skärpa mig..Tack för dina fina råd! Jag undviker människor för att skydda mig från att bli utsatt för 1000 frågor och granskande blickar, jag vet att mitt självförtroende inte är på topp och jag hoppas den dagen kommer då jag kan sträcka på mig inför andra och säga att jag inte har en bruten arm som kommer att läka inom sex månader, men att mitt inre har raserat och jag vet inte hur lång tid det kommer att ta att bygga upp./Kram A

Till mammaester!
Jag menar absolut inget illa med det jag skrev, jag beundrar Pia!
Jag tycker att hon verkar vara en varm och god människa../Kram A