onsdag 7 oktober 2009

Kära K,dina nära saknar dig så!

Började dagen som jag alltid gör med att hämta tidningen ute i brevlådan sen (varning för känsliga läsare) in på toan och läser där,förena nytta med nöje så att säga :)
Jag har en konstig vana att alltid läsa tidningen bakifrån(!!) Så som vanligt så började jag med del 1 fast från sista sidan och framåt....I del 1 står alltid dödsannonserna och i dag stod kära K's annons phu....Sittandes på toan kl 6 på morgonen ganska så nyvaken stor grät jag....Lilla fina K du kommer verkligen inte tillbaka till oss! En av hennes söner D hade skrivit den vackraste dikt jag någonsin läst här kommer den så ni får ta del av det som iallafall berörde mig djupt:

Så nära en människa kan vara
ödmjukheten
hon var en sådan

Viljan att förverkliga hjärtans
gåvor till den som behövde,
i skratt eller gråt
Det var det hon gjorde

Stenar som samlades i livets
sanningar skulle bli leenden
och levande minnen för
framtiden
Det var så hon ville

Så stäng aldrig dörren till
livet,även om den går till
himmelen
Det var så mamma tänkte

Vad säger man? Det är så vackert,tack D för dina så gripande ord. K är stolt över dig!

Phu det blev tungt nu...hörs senare//Pia

8 kommentarer:

Majken sa...

åhhh vad vackert....

Skickar en stor stor kram till dig/er..

Gittan sa...

Hejsan!
Tack så mycket, du är välkommen tillbaka.
Fin text, du får många varma tröst kramar. Hoppas de kan hjälpa dig lite i din sorg.

Ha det nu så bra du bara kan och ta hand om dig vännen

Kramizar//Gittan

stina sa...

Vilken underbart fin dikt :O)
Man blir så berörd...

Ja, du...konstigare saker har nog hänt kl 06:00 på mornarna och du är inte ensam om att läsa på TOAN !!....moahahahaha

Ta hand om dig nu/varma kramar Stina

Annelie sa...

Mmm.. förstår att denna dikt grep tag om dig så som den gjorde.
Gött att verkligen få gråta ut oavsett vad klockan är..

Jag läser oxå olika tidningar på toan.. sitter ibland så skinkorna somnar.. hahahaha.

Ha en bra dag gumman.. // Kramar Annelie

Daniel sa...

Gripande vackert!!

Ann sa...

*kramar om länge* Jätte vacker dikt! Du finns i mina tankar! *puss*

lovefriidrott sa...

Hej

så gripande o berörande:(
Kram Sari

Annie sa...

Åh det var en vacker & gripande dikt.
(Jag läser oxå tidningen från "fel håll")
Ha det så gott!