lördag 17 oktober 2009

Lördag Morgon

God Morgon du vackraste vän!

Hoppas din natt varit god,själv har jag sovit oroligt i natt tankarna och drömmarna har gått till K som vi tog avsked av i går på begravningen.
Nu känns det bättre,tror jag behövde få drömma,tänka och bearbeta....

Svärmor följde med oss hem igår efter begravningen,hon kom ju ner från Stockholm för att vara barnvakt till lilla E samt vår dotter V som valde att inte följa med på begravningen. Idag ska svärmor,svägerskan N,dotter V,jag och lilla E gå en sväng på stan....inga måsten utan en lugn familje dag,sen blir det tacogratäng och bastu här hemma i kväll.

Dotter M är på heldag med Konfirmationen,P kör henne dit nu....de skulle vara ute så jag hoppas hon inte fryser ihjäl....inte lätt att få en tonåring att klä sig varmt och praktiskt...

Begravningen var väldigt vacker,sorglig och fin på alla sätt,det kändes skönt att få säga hej då. Lokalen där det hölls var full,många många hade kommit för att säga adjö till denna underbara människa,lilla E´s farmor...K hade samlat stenar genom livet,de hade hon som önskan att den som ville fick plocka med sig en sten hem som minne av K,jag valde en lite större vit sten som K plockat någonstans på en resa....den kommer jag vårda ömt och spara för evigt...Minnestunden efteråt var även den fin,lättsam men även prat och minnen . Sen var vi trötta i både knoppen och kroppen.

Nu behöver jag kaffe....ha en skön helg mina vänner kram Pia
PS: ni som har mig på Facebook,det finns en länk där på min sida om en minnes sida på cancerfonden tillängnad K....titta gärna in:DS

6 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

VIsst är det jobbigt att gå på begravningar.Men tycker det är så fint på något vis.vad skönt att det är över nu.Ha nu en mysig dag med dina nära och kära kramizar ~~~~~RITA~~~~.

stina sa...

Önskar dig också en fin dag idag.
Skönt att bara vara med varandra :O)

Kram, kram

Annika sa...

Du vet att jag tänker mycket på dig och dina familj! Du har en speciell plats i mitt hjärta! *puss och kram*

AkH sa...

Önskar dig en skön helg, hoppas du kan sova lugnare i natt. Det är alltid svårt att ta farväl av någon, men det är alla fina minnen som man får tänka på!
Sköt om dig!
Anna-Karin
livetharochnu-akh

Gittan sa...

Hoppas du fått sova bättre nu i natt. Det blir lätt lite sömn när man varit på begravning och alla minnen kommer fram.

Ta nu väl hand om dig och din familj.

Många Kramar//Gittan

Jag sa...

Hej vännen.
Nu måste väl ändå alla eländen vara slut. Ni måste ju få lugn någon gång. Det har varit massor av cancer överallt just nu så det kom ganska lägligt att försäkringsbolaget ringde mig i fredags och frågade om jag ville teckna just en cancer-försäkring. Det var inget snack om saken. Man vet aldrig när den orättvisa sjukdomen dyker upp. Ny vecka, nya friska tag vännen.
KRAAAM