fredag 2 oktober 2009

Fredag,veckans absolut bästa dag!

God Morgon alla vackra människor!
It's Fredag :)) Nice:))

Själv mår jag Ok,känner att livet rullar på,tankarna går flera gånger om dagen till K,tårarna kommer oxå då och då,men det känns som att hon fått ro och det ger även mig ro.
Pratade med svägerska N i gårkväll,tycker de gör det så himla bra och är övertygad om att begravningen kommer bli jätte sorglig men otroligt vacker på samma gång. Vi,jag,P och barnen har även fått äran att närvara vid minnesstunden efteråt,där K själv önskade att bara de närmaste skulle få vara med,ja jag känner mig hedrad av att få vara med vid denna underbara människas minnesstund!

Igår fick jag en tid för klippning och färgning,jag klippte page,(lång page)vilket jag ej haft på säkert 20 år! Färgerna blev mestadels blond med varma och kalla blonda nyanser inblandat,blev fint som snus! Och jag är helnöjd! Får väl se hur det går att fixa i ordning sig sen...:))
En sväng på stan blev det efteråt,hittade lite nya kläder bla Jeans som jag letat efter ett tag.

A är klar här nu,känns lite vemodigt faktiskt men jätte skönt såklart! Vi rodde detta enorma projekt i land! 10 veckor har A varit hos oss,han sa i går att det varit världens bästa arbetsplatts! Härliga A!! Men han kommer tillbax i vår då vi ska bygga altan samt ett pool däck....så det är inte för alltid som han "försvinner" dessutom är han god vän med G så våra vägar kommer korsas flera gånger!
Nästa fas,fas2 ska vi ta och på allvar börja att planera snart,det är badrum,gästtoa,bastu samt spa avdelning....men inte riktigt än behöver en paus och landa lite för att sen hitta inspiration!

Ikväll blir det fredagsmys,fast det visste ni väl redan....::))

Kram på er//Pia

6 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Verkar som du haft en mysig dag.Vad skoj att gå till frissan och bli nöjd sedan en sväng på stan och köpa kläder mysigt.man behöver egen tid för att ladda batterierna.Visst är det skönt att det är fredag....Ha en underbar och mysig fredag med mycket fredagsmys.Ha det gott kramizar ~~~~~RITA~~~~.

Annika sa...

Hej <3! Vad fint du har gjort här i din blogg! :) Skönt att ni börjar få ett "hem". Önskar dig en underbar helg! *puss och kram*

Annelie sa...

Åååå,, vad duktig du är på att byta bakis, den ena är ju finare än den andra.
Jag vill oxå kunna.. :o((

Skulle vara roligt att se dig i din nya frisyr..
Härlig dag du hade igår,, ibland äré riktigt mysigt att gå på stan själv.

Det känns bra att få vara med på minnesstunden med kaffet efter en begravning, man sörjer och sen helt plötsligt så pratar man om allt annat.
Det är såå jobbigt att bara gå från kyrkan och hem.
Detta var jag emot för många år sedan, att det skulle vara fika efteråt.
Men, den uppfattningen har jag verkligen ändrat.

Ha nu en helt ljuvlig underbar fredag ihop med hela familjen.. ta hand om varandra.,, // Kramizzar Annelie

stina sa...

Ja verkligen, vilka fina bakgrunder du har :O)

Härligt att du mår fint !
Visst är det skönt att förnya sig och de gråa ....;) (håret)
Skulle med vilja shoppa lite kläder, men det får vänta ett tag...

Sköt om dig och ha en fin helg nu /kram Stina

Ulrika sa...

Hoppas hela helgen blir lika härlig som fredagen.

Mys hela helgen vettja!
Kram!

Anonym sa...

Trevlig helg Pia!Tack för att du inte ger upp utan fortsätter att besöka min blogg.
Kram