onsdag 11 november 2009

Drömmar,fika och så lite annat!


Guten Morgen!

Hur mår du idag min vackraste vän?
Själv är det okey,inte så illa! :)

Inatt har jag drömt så verkligt om Svärfar,(han gick ju bort i Maj och vi har ju tagit över hans hus)det var så verkligt det jag drömde...Lite av de saker,tavlor mm som han hade har vi kvar här i huset,allt är dock inte på samma platser som han hade det på.
Så inatt drömde jag att han kom tillbaka hit,han var förvirrad och lite sur....frågad/sa gång på gång "Vem har flyttat på mina saker?" "Någon har druckit upp min Konjak" Jag svarade "nej då,kom får du se här hänger dina tavlor" eller "P har ställt din konjak här"
Han var till en början inte alls glad eller uppåt,vilket han alltid var i verkliga livet,det var jätte jobbigt att se honom butter men ju mer drömmen gick och jag visade honom runt här hemma så blev han mer och mer sig själv och tyckte det blivit så fint här...shiit vad verkligt det var.....vet precis vilka kläder han hade på sig,hans lite framåtlutade kroppshållning som han fick efter sin stroke,hans lite hasande gång som oxå var efter stroken,jag tog på hans arm och kände honom så som om det vore på riktigt....
Drömmen var nog en del av bearbetningen,det känns bra!

Igår kom E&A hit och fikade och gick huse syn,trevligt trevligt!

Idag ska jag försöka att packa upp lite böcker som vi tog hit då vi tömde det sista från gamla huset,böcker är lätt och tacksamt att packa upp,det ger liksom resultat snabbt,det gillar jag! :)
Sen har vi x antal saker som borde packas upp men de är packade så dåligt och det är blandat som bara den i de påsarna/kartongerna så jag drar mig för att börja....det är såna saker som vi inte saknat utan "blev kvar" in i det sista i det gamla huset....kanske borde jag kasta dem direkt i stället för att lägga energi på det?? Ja det tål att tänkas på! :))

Hoppas din dag blir kanon,glöm ej bort att just du är värdefull!
Kram Pia

17 kommentarer:

Anebettan sa...

Ha en underbar dag du med och kom ihåg att även du är värdefull!
Kram

Pia heter jag! sa...

Åh tack Anebettan!

Majken sa...

Jag tror svärfar kom till dig i drömmen för att visa att han faktiskt uppskattar det ni gjort i huset...
Det undermedvetna styr man inte över & drömmar kan bli hur tokiga som helst. Tur att du ínte vaknade innan "käns bra känslan" infann sig..

Förstår att du vill kika vad det är för grejer i lådorna, men det mesta ska säkert slängas. Vi här hemma är hamstrar.. Vi samlar på allt.. " bra att ha saker" MEN hur ofta använder man sina "bra att ha saker"?

Ha en finfin onsdag!
KRAM

Pia heter jag! sa...

Ja Mickis,jag tor åxå att svärfar var här....det kändes verkligen så!
Kram

Sara sa...

Tack för en super bra blogg. Brukar kika in lite då och då =) Ha en underbar dag och ta hand om DIG. Kram

Annelie sa...

Vilken goo dröm du hade, mysigt att svärfar kikade in till er för att titta hur ni hade det nu för tiden... :o))

*fniss*, ja dessa grejjerna ni har nerpackat fortfarande som du egentligen inte vet om ni ska ha kvar... många gånger är det sånt som verkligen kan kastas.

Varför spar man på ALLT..?? :o))
Jisses vad vi kastade / gav bort saker till Röda korset då vi flyttade från Halland ner hit.
De saker man inte har använt på flera år,, varför ska man då dra på det..??!!
För det kommer aldrig till o bli använt igen.

Okej,, vännen ta´t lugnt och sköt om dig idag i alla fall. Ha det bäst.. // Kramizzar Annelie

Annika sa...

Hej vännen! Han kom säkert på besök för att kolla att ni har det bra. ;) Drömmar kan vara lite luriga ibland. Men skönt att det blev en positiv dröm i slutet. :) Ha en bra dag! *puss och kram*

Maria sa...

Jättemysig dröm du haft....är du helt säker på att det bara var en dröm ;-)
Har upplevt samma sak när min mamma gick bort och vet fortfarande inte riktigt säkert ifall det "bara" var en dröm....
Vet bara att jag blev lite mera harmonisk av den.

Kraam Maria

Madeleine Berglund sa...

Hej! Jag hade också vilodag igår. Jag såg på film och sov stora delar av dagen. Jag var helt slutkörd av någon anledning.

Din dröm låter spännande, tänk om ni faktiskt pratade? Du vet, jag är helt inne på det här med andlighet.

Kram Madeleine

Ulrika sa...

Ibland har man så himla verkliga drömmar. Jag hade också en sådan natt inatt.

Jag var uppe på toan på morgonkvisten och fortsatte drömma efteråt.

Ingen kul dröm egentligen, inte hemsk heller men lite bitter eftersmak hade den.

Ha en härlig dag!

Stina sa...

En stor kram till dig.:-)

lovefriidrott sa...

Vilken dröm vännen, men förmodligen var han nog där...på ett kort besök för att se att ni har det bra:)

Kram till dig fina Pia
Sari

Anonym sa...

Hej vännen! Skönt att du känner di ok. Jag måsr också bättre. Nu är det sonen som är sjuk.
Ha en bra kväll.
Kram

engelsson sa...

Men nog var han där..det tror jag..min älskade svärfar dog när mina äldsta barn var små...tre dagar innan begravningen så kom han på natten o satte sig på min sängkant o försökte desperat få mig att förstå något jätteviktigt om begravningen...o jag förstod inte..det har jag alltid varit ledsen för..kram

iesson sa...

Tack söta för kryapådighälsningar och kramar! De värmer gott!

Drömmen är något att fundra och begrunda!! Intressant och facinerande!! Jag har jobbat med mig själv och mycket med drömtydning genom åren... Det ligger väldigt mycket i det!! Svårt att kort förklara i ett inlägg... Du har nog fått ett starkt erkännande som du ska bevara varmt!
Ska krypa i kojjen nu.
(((varma kramar i kvällsmörkret)))

Pia heter jag! sa...

Välkommen hit Sara!
Alltid skoj med nya läsare och med kommentarer,blir så glad!
Hoppas vi "ses" i gen!

Kram Pia

Laizan sa...

Hej vännen..först ville jag bara tacka för dina värmande ord på min sida..*kram*
Sen ville jag bara säga tt din dröm var helt fantastisk, jag är säker på att han ville meddela er att han är glad att ni bor i huset och att han finns med er hela tiden, önskar att mina föräldrar ville dyka upp i mina drömmar ibland på ett sådant "talande" sätt, så man kan känna att dom finns med som en liten "skyddsängel" i huset.

Din blogg är helmysig måste jag säga, man blir så glad av att titta in och se hur positiv du är trots alla jobbiga motgångar du får gå igenom..
Stor kram!