fredag 27 november 2009

Idag är ingen vanliga dag,idag är ingen vanliga dag,idag är det FREDAG hurra hurra hurra!!

Vaknade med en himla go känsla i magen,ni vet sådär som ett barn på julafton eller då man fyller år! För ni mins väl? Eller är ni som mig att du kan känna så än idag i bland?

Idag händer en hel massa bra saker,först och främst ska P & jag träffa de nya ägarna till vårt gamla hus i Skärblacka,vi ska gå igenom hur det fungerar med värmen,varmvatten beredaren,sopphämtning etc,sedan efter det till mäklaren och skriva de sista papprena så är huset deras! Och vi är då fria från betalnings ansvar etc! Det har varit en lång process som igentligen startade den 10:e Maj då svärfar dog.
Men huset blev sålt i mitten av Augusti så sedan dess har vi väl igentligen väntat på den här dagen och säkert köparna med som så gärna velat flytta in i huset!
Så idag känner jag lycka OCH en sådan där ni vet "yes vi gjorde det" känsla! Vi klarade denna jobbiga process!!

Sen vore det himla trevligt att hinna storhandla men vi får se vad klockan blir och hur mycket ork som finns kvar!
Dotter V ska på spa kväll i kväll och vi andra ska ha fredags Myyyyzzzz och se på Idol,äta något gott och bara ha det gött!

Dotter M tog sprutan i går,hon har jätte ont i sin arm och får stanna hemma i dag....stackarn...

Jag har fixat en mail adress för er som vill nå mig lite mera privat,adressen är:
gummanpia@live.se

Nu mina vänner ska jag väcka dem som ska till skolan,tända lite ljus och njuta av att det är Fredag,åh så härligt det är att leva! Eller hur??

Var rädd om dig,var rädd om dina nära och kära! Kram och kärlek från Pia

10 kommentarer:

lovefriidrott sa...

Hej Gumman
jag kunde inte ha sagt d bättre själv:)
Livet är underbart, det är fredag o det är 1,a advent.

Ha d bäst Vännen
Kram Sari

Annelie sa...

Lilla goa energi-knippa.. man riktigt ser hur energin sprudlar ur dig..
*vill oxå ha det så*

Ha nu en riktigt underbar mysig fredag.. (vet jag ju iofs att du REDAN har).
Även en mysig 1:a advent-helg.

Massa kramar från din vän Annelie

stina som flyttar imorgon... sa...

YES !!...Det är fredag och jag har "överlevt" en vecka till =))))

Ha en fin helg på er kramizzar Stina

Annika sa...

Men wow! :) Du är så underbart energisk! ;) Jag känner mig tyvärr inte lika sprudlande. Är nervös inför mitt handlednings seminarium som jag ska ha kl 13. :/ Tänk gärna på mig då! *puss och kram*

Jag sa...

Ååå vad glad jag blir när du mår så bra. Du är värd all glädje i världen.
Kraaam

Madeleine Berglund sa...

Hej du underbara! Hur har du det? Det blir mycket att göra idag för din del. Fast roliga saker dock. Storhandla är härligt. Känns bra ända in i själen när man får fylla skafferi och kylskåp.

Här blir det också fredagsmys framför Idol. Lovely!
Kram Madeleine

Lena sa...

Man blir så glad av att läsa din blogg!

Jag är också på bättre humör idag, om inte annat blir man ju det av att läsa din :)

Kramar
Lena

Anonym sa...

Trevlig helg!
Kram

Vicki sa...

Skönt att allt blivit klart med huset. Det är många månader som ni fått betala för 2 hus??

Han du med storhandlingen igår?

Ha en trevlig 1:a advent

Vicki

Pia heter jag! sa...

Vi har betalat för två hus i 4 månader....

Nope det blev storhandling i dag,nyss typ :))