torsdag 26 november 2009

Idag fyller min blogg 1år! :))




Den 26: November 2008 skrev jag mitt första lite trevande inlägg här,då hade jag ingen aning om att en blogg med allt vad det innebär skulle ge mig så mycket!
Här har jag utvecklats som människa,lärt känna flera nya underbara människor och faktiskt upptäckt att jag har ett behov av att få skriva!
Jag försöker dela med mig om det mesta som rör mitt liv,både glädje och sorg....så som livet är! Tyvärr har det varit mycket sorg för mig och familjen men nu har livet liksom vänt känns det som och jag är på G i gen :)
Så i dag är jag glad och firar tillsammans med er! 1år!

Igår var jag med dotter V på utvecklingssamtal,det första för henne på nya skolan!
Jag säger bara wow! Jag är så imponerad av denna lilla tjej (9år),tex så hade de klassråd efter någon vecka in på hennes första termin och hon som är helt ny,tar för sig,pratar,frågar och tillför massor av bra förslag till klassen!! Coolt!
I hennes skola börjar de med Engelska i 1:an,i den förra börjar man i 4:an. Så nu när V började i 3:an så låg hon två år efter de andra i engelskan,men hon ligger på samma nivå som sina klasskamrater redan nu! Detta kan bero på att vi använder engelska en del hemma (sitter i sedan Japan och Holland tiden),så ja jag är stolt över henne! Och över oss som familj som vågade och vann!

Idag är sonen S hemma,han känner sig risig efter vaccinationen han tog i Tisdags....så han får vila i dag och gosa med mammsen ;)

Städa ska jag göra i dag,mindre skoj men nödvändigt! I kväll ska jag på ett roligt möte som får bli hemligt ett tag tills jag känner mig redo att berätta för er !

Så nu mina vänner ska jag dricka upp mitt kaffe,starta dagen och fortsätta le för jag är super glad idag!

Kram på er alla,tack för att ni finns!

12 kommentarer:

Sara sa...

GRATTIS på 1-års dagen. Det är alltid lika roligt att kika in här och följa dig.
TACK för att du och din blogg finns.
Var rädd om dig inför dagens utmaningar.
Kram

Pia heter jag! sa...

Tack Sara! Du är alltid så go och ger så fina kommentarer hos mig! Har du någon blogg?
Kram

Jag sa...

Härligt att du är glad!!!
Kraaam

Annika sa...

Hej <3! Jag blir så rörd! :) Tårarna hänger i ögonlocken! :) Har varit mysigt att följa din blogg! :) Du är alltid så positiv! :) Keep up the good work! *puss och kram*

Majken sa...

härligt Pia!!

Nu fick jag en liten dos energi... :)

Visst är det roligt när man förstår att barnen är duktiga & får beröm. Att det är någon annan förutom "mamma" som oxå ser kapacitet...

Hos oss finns det ju bara två barn... En lugn accepterande duktig men lagom duktig kille & en som från första början skulle bli världsmästare i allt hon företog sig..& blev hon inte bäst så surade hon & kämpade tills hon blivit bäst... ;) Det kan bli för mycket av det goda & idag har hon taggat ner... MEN lagom vet hon fortfarande inte vad det är ;) Kan tänka mig att du har 4 härliga personligheter hemma hos dig...

Sköt om dig & hoppas mötet blir riktigt intressant...

KRAM

Majken sa...

Glömde:

Hurra hurra hurra hurra för din blogg idag!

GLAD, JÄtteglad att just du började blogga & att jag hitta dej eller du hittade mej... :P

Kram

Angelica sa...

Massor med grattis till bloggen (dig)!!! Tiden går ju såååå fort när man har roligt :D Roligt att dottern är så duktig med, det gör ju en mamma så underbart lycklig när det går bra för barnen!

Hoppas att du njuter för fullt av dagen och visst lovar jag att det kommer bilder på allt julpyssel jag håller på med, snaaaart klart!

Kram

Angelica

Stina nyfiken... sa...

Stort GRATTIS !! =D

Vilken tur för oss att du började blogga....så sluta aldrig....

Vi ska på utvecklingssamtal idag igen denna gång med 11 åringen, ska bli intressant då han inte tillhör den talförda skaran *S*

Kram på dig och ha en fin hemliskväll nu då ?!....Stina nyfiken !!

AkH sa...

Hej Pia och gratulerar till din blogg på ettårsdagen! Den är verkligen öppenhjärtig och fin! En blogg om vardagen!
Kram på dig och fortsätt vara glad!
Anna-Karin
hemochting

Anonym sa...

Grattis 1 åringen, finns du på facebook?
Ha ett bra kalas Classe!

Pia heter jag! sa...

Maila mig på gummanpia@live.se så fixar vi till så att vi hittar varandra på facebook!

Maria sa...

Grattis på 1-årsdagen

Kraam Maria