fredag 6 november 2009

Nu é ré Fredag :))



God Morgon folket!

Det är väldigt tidigt jag vet!!
Vi har ju som ni vet vid det här laget en alldeles underbar katt som heter Morris,som just i dag (läs i natt) inte alls har varit som lugn och underbar utan väckt sin matte x antal ggr för att få gå ut,när jag öppnar dörren så tvärvänder han i dörren och springer med turbofart ner i gille stugan!! Varför? jo det är blött och kallt ute!!
Sen hinner hans trötta matte bara somna så är det dags i gen,han vässar sina klor på P´s säng eller mattan tills jag inte står ut mera och går upp för att släppa ut honom!! Kl 5 gav jag upp och överlistade honom så han fick gå ut(blev utslängd)!!! Men nu är han inne igen efter att ha varit ofrivilligt ute i en timme,och vet ni nu har han snott min säng också!!
Tur att han är söt säger jag bara!!

Idag är det veckans bästa dag,fredag!
Eftersom jag struntade i att städa i går så ska vi göra det i dag,och handla mat. Men det känns okey kanske håller det sig fint ända tills i morgon :))
Ikväll är det det vanliga,fredags myzzzz med god mat,vet ej vad ännu...förslag?? Och sedan Idol på tv med familjen.

Ha en underbar fredag mina vänner,det tänkte jag ha! Morris hälsar att han är väldigt trött nu efter att ha jobbat natt skiftet här hemma....

Kram Pia

17 kommentarer:

stina sa...

hahahahahaha.....vilken härlig misse !!
Men jag antar att matte fick nog...till slut *ler*

God morgon du tidiga morgon själ. Här är en till som ska städa idag, men vad gör väl det....på Fredagarna kan jag göra ALLT !! ;)

Vi ska med mysa framför TV:n men mat vet jag inte heller än ?

Varma morgonkramar ifrån en morgontrött Stina och Blenda.

Gittan sa...

Hejsan!
Ja vi prata lite med han igår men han är dålig och hostar som bara den. Hans "stödpappa" sen utbytesåret skulle till han igår, han är läkare. "Värdmamman" hade varit där tidigt igår morse. Det är jobbigt att va så långt borta och vi är sju timmar före också.
Härlig katt du har :-) men förstår om du inte tyckte det i natt.
Här blir det med mys framför TV ska nog se den senaste Wallander filmen, Prästen.
Ha det nu så bra och en riktigt trevlig helg. Kramizar//Gittan

mickis sa...

jaäkla katt... *ler* Sicken katt som inte gillar vädret... dåligt minne tycks han ha oxå... Förstår att du inte orkar höra honom på natten...

Mat idag... tja kanske hemgjord pizza.. det är gott.. Till det kan man göra en egen vitkålssallad med vitlökspeppar salt & olja... *mums*
Nu blev jag ju sugen på pizza... ;)

Sköt om dig & njut av veckans bästa dag!!

lovefriidrott sa...

Hi hi vad gör man inte för sina fyrbenta vänner???

Jag håller med idag är veckans bästa dag och även här blir det fredags mys

Ha en skön helg Vännen stor Kram Sari

http://www.lillaprovence.se

Madeleine Berglund sa...

Hej Pia!
Mår du bättre? Jag hoppas verkligen det.
Tänk vad rolig han är den där Morris. Lite som min Melina som så nyfiket vill gå ut. Men efter fem minuter skakar hon som en liten liten liten hund. Så då får man bära henne innanför jackan och där trivs hon ska du veta. Snacka om att jag är en sådan där curling kattägare. Haha.

Tack för dina ord!!!
Kram Madeleine

Annelie sa...

*skrattar gött*
Ja dessa små kissar, tur vi har våra som innekatter.. *L*

Fredá ja,,, idag är jag oxå ledig men sen börjar min jobbaehelg, så det blir inga större utsvävningar denna fredagskväll.
Brukar det ju iofs inte bli annars heller. *L*

Här blir det nog Idol med nåt gott att äta, vet inte heller vad vi ska ha. Återstår att se, jag har inte ens tänkt på middag ännu. Men DÄR blir det nog rester.

Ha en urmysig fredag vännen min.. ta hand om mdig... // Kramizzar Annelie

Anonym sa...

Fläskfile som steks i skivor, smula över ädelost och slå på grädde. Låt koka ihop. Servera med sallad och tagiatelli. Enkelt och super gott! Ha en skön fredag! kram till dig med Anebettan

Daniel sa...

Röstar på finsk lenkkikörv!

Gött

Nu njuter vi av veckans roligaste dag!

Lena sa...

Här blir det hemmagjord pizza. Degen står och jäser nu.

Sen blir det tv och avkoppling.

Ha en skön helg!

Kram

Lena

Vicki sa...

Kan inte vara så skönt att bli väckt av katten så tidigt på morgonen??

Har du kommit på vad ni ska ha för midda idag?

Vi skulle egentligen gått ut och ätit idag men eftersom alla inte är 100% krya så stannar vi hemma. Det blir tacos idag med en massa grönsaker.


Trevlig helg,Vicki

Anonym sa...

Ha en bra helg Pia.
Kram

iesson sa...

mmm... djur och ungar bruka ställa till det emellanåt. Men Ack så goa också!!
Tack för fina hälsningar på min sida.
(kramar från en sjukling)

Maria sa...

Tack för den gulliga hälsningen på min blogg :-)

Hahaha...precis som våran katt Joker. Han kommer med små spratt titt som tätt. Gör verkligen skäl för namnet.

Här ska det oxå bli fredasmyzz

Mys och må gott

Kraam Maria

HAGENS VITA VARDAG sa...

Ja jisses, mirrar är sköna djur =)
Vilken fin blogg du har med mycket tänkvärt! Livet får än verkligen att tänka efter och vad det än handlar om måste man ju försöka se de positiva sidorna i allt vilket inte är så lätt alla gånger..=/

Ha en skön helg
Kram Anna

Annika sa...

:D Jag ler genom hela inlägget! Jag har oxå sovit dåligt i natt. Har haft en del påhälsningar av min väninnas katt. Har varit kattvakt åt hennes och sambons fyra katter. Men det är bara en av dem som söker kontakt. Har sovit i hennes lägenhet. ;) Hoppas att du hade en bra fredag! *kram* <3

engelsson sa...

Fniss..den katten verkar vara en riktig rackare..mysigt ändå med katt..saknar det..kram kram

Ulrika sa...

Vad jag saknar mina kissekatter när du skriver så fint om din...

Jag njuter av hotellvistelsen men tror du inte jag saknar kattskrällena också? ;)

Önskar dig en underbar söndag!
Kram!