måndag 2 november 2009

Glädjen att kunna glädjas över det man har!

Jag har idag åkt berochdalbana med mina känslor,allting började med att jag fick ett obehagligt telefonsamtal där någon frågar efter min svärfar T,jag hann att uppfatta att det var något slags elbolag....
Jag frågade i vilket syfte han ringde? Fick till svar att han ville värva tillbaka svärfar som kund....jag blev stum,och mycket förvånad!! Va sa jag vet du om att du frågar i ett dödsbo? Näe men jag vill prata med T! Du han dog i Maj!! Jaha ok,hej då!
Va fan?? Han ringer på min och P´s hemtelefon och vill prata med svärfar som varit död i 6 månader!! Inte på svärfars telefon som man skulle kunna tro,nej våran! Visst vi bor i hans hus men nej det var konstigt och jag blev ledsen efteråt!!

Precis då jag lagt på så ringde det igen,nu var det svägerskan N.
Oj vad vi pratade,grät,pratade,skrattade och grät ännu mera!
Som ni vet så har det ju varit tufft en tid,som jag skrev om i de senaste 18 månaderna i mitt och familjens liv,det finns en sak till som hände för snart 2 år sedan. Mina närmaste vet om det men jag vill inte skriva om det på bloggen. Det är för mig en mycket sorglig sak som både gör ont i mig men också känns som en stor lättnad. Vi pratade länge om det,vi pratade om svärfar& min pappa som dog för 10 år sedan,vi pratade om K,fina fina K som nu varit borta sedan den 26/9....

N säger till mig att hon är så glad för all den kärlek vi har i vår familj,och med vår familj så menar vi P,mig,barnen,svåger C,svägerska N och lilla E.(och självklart svärmor och hennes M) Vi har en varm,djup och mycket tajt relation. N fortsätter och så säger hon: Utan er hade jag nog inte klarat allt det jobbiga.....shiit vad de orden gick rakt in i hjärtat på mig!! Jag blev så rörd och kände sådan gränslös kärlek till de mina.....är så tacksam över att vi kommit varandra så nära,att vi trotts allt kunnat vända allt till något possetivt...Gläjdas över det vi har,inte gråta över det vi inte har...

Jag skulle var en fattig människa utan dig kära svägerska,Tack för att du finns jag älskar dig!

Kram Pia

5 kommentarer:

iesson sa...

enligt det lilla jag läst om dig så verkar vi ha en del gemensamt. Så fint med människor som kan prata och skriva om känslor! (Dock var det lite klurigt att hänga med i alla "namn-versaler") men jag förstår sammanhanget. I många fall så är det så att något mycket jobbigt och tråkigt som får en att tänka annorlunda. Allt ställs på sin spets liksom. Så härligt att du och svägerskan har funnit varandra och att ni både ändå kan känna er tacksamma trots den stora sorgen. ((kramar)) i höstmörkret

Annika sa...

Du skriver så fint min vän! *kram och puss*

Mickis sa...

'kram till dig'
Det är svårt at hitta det positiva i sorgliga händelser... Men en sak är positiv... Ert oerhört starka vänskap... Den har ju växt ännu mer...
Men vad var det för en typ som ringde från elbolaget? Stor skam att han inte bad om ursäkt iallafall. + att han borde beklagat... En sån person skulle behöva en rejäl tillsägelse... 'stolleprov'

Hoppas du får en bra tisdag och att du snart får mindre ont
Kram

stina sa...

Mej uj då !!!
Men tyvärr är det inte första gången sådan händer ett dödsbo. Händer att dödsbon får hem räkningar och dyl en tid efteråt...

Ja man har lite i bagaget nu och en hel del behöver rensas emellanåt.
Mina tårar kommer ibland vid fel tillfällen (enligt mig iaf) men jag är inte förunad att ha så fina människor runtomkring mig som du har....kanske det beror på att jag skärmar av det, det blir för jobbigt helt enkelt.

Men jag blir så berörd av det du skriver, är så fint :O)

Kram Stina

Annelie sa...

Åååå vännen, vad fint du kan skriva.
Gött att ha sina nära sååå nära dig.

Måste vara jobbigt i de familjer som splittras när det är dödsfall med,, att de inte kommer varandra närmare då.
Men, förmodligen är det väl nåt annat som ligger och gror i botten.
Usch,, vad "djup" jag vart där då.. *L*

Ha det såå gött och sköt om dig.. // Kramar Annelie

PS. Fruktansvärt dålig stil av killen som ringde,, han kunde väl ha bett om förlåtelse och beklagat sorgen innan han la på.. *dubbelsuck* DS.