tisdag 24 november 2009

God Tisdagsmorgon vackra vänner!

Så var det tisdag i gen,sov så hårt när klockan ringde och fattade nada va ska jag gå upp nu?? Men det var bara att hoppa upp och väcka mina älskade barn <3

Igår så tog jag hjälp av make och dotter V för att bära upp advents sakerna i från Garaget. Kände att jag behövde hjälp av maken men att hänga upp och fixa lite med sladdar osv innan han åker i väg på jobb i eftermiddag,så vi tjuvstartade och satte upp en hel del av adventsljusstakarna mm redan i går,åh så mysigt det blev! Ska fortsätta idag,har sonen J´s rum kvar och gillestugan. Samt att byta gardiner i köket och lite annat småpill...

Jag planterade och gjorde två stycken amaryllis arrangemang också,så här blev den ena:



Den står i köksfönstret,den andra på pianot i matsalen :)

Hur mår ni? Ska titta in till er snart för att kolla läget!

Kram till alla,glöm inte bort att vara rädda om er själva och om varandra:))

11 kommentarer:

Annika sa...

God morgon! Superfin amaryliskruka. :) Jag mår inte så bra idag! Känner mig sjuk! Har tagit två Ipren för att orka plugga! :/ Ha en bra dag! *puss och kram*

Anonym sa...

Hej!
Vad fint du har gjort. Dotterns skall hjälpa mig i kväll och plocka fram advents sakerna.
Ha en bra dag.
Kram

hemma hos lilla mej sa...

Gomorron!Superfin amarylis krukan Hoppas att du får en härlig tisdag kramizar Rita.

Annelie sa...

Åååå så fint arregemang du har gjort.
Önskar sååå att jag hade samma energi som dig, och som många andra.. DET är jag avundsjuk på.. :o((

Advent ja.. ja det är ju till helgen.
Jaja, får väla ta fram våra julpanelgardiner som jag köpte till i fjol men aldrig kom upp p.g.a att jag inte hann / orkade sy upp de.
Men i år SKA de upp,, ingé roligt att ha de liggandes i garderoben.

Igår köpte vi oss i alla fall en helt ny gran.. i vitt. *snyggt*
Såg den i skylten hos Clas Ohlson, så den slog vi till på.
Snyggt med röda kulor i denna.

Ha en helt underbar dag min lika goa underbara vän.. // Stora kramizzar Annelie

Stina sa...

Ja, jag sov som en stock jag med. Men jag har ont i huvudet idag. Bara jag inte får Koblajans sjuka. Den vill jag INTE ha.

Kram du gumman.:-)
Stina

stina sa...

Åhh så snyggt !!...du fixat med amaryllisen :o)

Vi har en bit kvar innan vi kan pynta och jag hoppas så att vi får flytta nu till helgen så att vi slipper flytta mitt i veckan.

Vi får jobba på som flitiga myror ;)

Önskar dig en fin dag/Kram Stina

P.s jag har haft sovmorgon till nu, imorgon ska E till dagis igen

Jag sa...

Ååå vad fint... kan inte jag få lite energi av dig???

KRAAAM

Anonym sa...

Ja nu är det dags att ta fram julsakerna. Tänkte göra det på fredag. Vi inte pynt på min födelsedag. =) Mamma berättade att hon träffade er. =)

Pia heter jag! sa...

Malin: Ja vad skoj att träffa din mamma,det var hur länge sedan som helst!
Kul att du tittar in här,kram till dig

Vicki sa...

Så fin blomman var som du hade fixat!!

Jag kände ingenting efter sprutan fick inte ens ont i armen som alla sa.

Ha det bra,Vicki

Viktdrottningen - Anna Malmborg sa...

Visst är det mysigt med julstök! Själv bakar jag saffransbiscotti i detta nu! :)