måndag 9 november 2009

Hej alla fina!

MåndagsMorgon,igen!! Tiden rullar i väg så fort att man knappt hinner att blinka så har en ny vecka börjat!

Den gångna helgen har vi ägnat oss åt något så trist som att tömma det sista i vårt gamla hus,varför är det sista så tråkigt och segt att få bort?
Det blev några turer till returpunkten nu också,jag undrar hur mycket vi slängt det sista halvåret,dels från oss själva och dels från svärfar.....jiises säger jag bara!
Men nu känns det skönt och befriande.
Städfirman ska göra sitt sedan är det dags för de nya ägarna att börja sitt liv i huset,det ska bli skönt att lämna över nycklarna och ansvaret,inte behöva tänka mera på att allt är ok där osv....sen ska det bli väldigt skönt att lägga pengarna på roligare saker än dubbla boenden.
Det enda som sedan binder oss till Skärblacka är dotter M´s skola,vårt liv är här i nya huset nu och vi stor trivs!
Det som jag är gladast för är att S & V trivs så bra i sina nya klasser,det har massvis av nya kompisar ,trivs med sina nya lärare! Ska på utvecklings samtal för S på Torsdag ska bli intressant!

Idag och i morgon har M studiedagar så hon sussar sött uppe i sitt rum,skönt för henne! Vi (P,jag och M) ska en sväng till stan sedan och fixa lite ärenden.
Sen åker P och jobbar och jag ska fixa lite med tvätt som jag inte hunnit under helgen.

Hoppas allt är bra med er alla,ska titta in till er under dagen!

Kram Pia

12 kommentarer:

Lena sa...

Va kul att flytta till något nytt.

Fördelen är ju att man verkligen rensar ut, Guud va man spara på mycket skräp eller rättare sagt min gubbe sparar och jag slänger:)

Ha en underbar dag i det nya hemmet.

Kramar
Lena

Lena sa...

Va kul att flytta till något nytt.

Fördelen är ju att man verkligen rensar ut, Guud va man spara på mycket skräp eller rättare sagt min gubbe sparar och jag slänger:)

Ha en underbar dag i det nya hemmet.

Kramar
Lena

Lena sa...

Jaha ja, då blev det två inlägg. varför är mina fingrar så stora ibland"fniss"

Kramar
Lena

Vicki sa...

Så ni har haft kvar huset ända tills nu? Är det någon som har tagit över det nu?

Amelia är i väg i skolan idag och jag känner mig bra. Ronja klagar fortfarande på att hon inte mår bra men vi vet inte vad som är fel med henne. Så vi ska till VC idag eftersom hon har hållt på i 6dagar nu. Så får vi se om vi får något svar.

Ha det bra,Vicki

Majken sa...

godmorron gumman!

Vad skönt att ha tagit tag i det stora att tömma huset.. Det är alltid det sita som är värst att ta, tycker jag iaf.. Skönt att nii har anlitat en städfirma.. Är tufft för kroppen att flyttstäda...

Härligt med ledig dag för M... Förstår att hon passarpå att sova ut..

Min dotter är i skolan idag efter 3v andra aktiviteter. Först va det skolresan till Polen 1v sen höstlov.. & 1v prao.. Hon sa i morse, men herregud jag vet inte ens om jag minns koden till skåplåset i skolan Vi får hoppas hon minns när hon kommer dit...

Ha en riktigt skön måndag!

KRAM

Annelie sa...

Va gött vännen att ni är klara med flytten helt och hållet nu.
Gjorde ni rätt i som anlitade en städfirma.. gött att slippa ha det hängandes över sig.
Vad långt från Skärblacka bor ni nu..??

Mysigt att ha liiite tid med gubben och en av era barn innan han sticker på jobb igen.

Ha nu en helt underbar dag min underbara goa vän.. själv ska jag på "lunchdejt" med en av mina jobbarkompisar.
Ska bli roligt att bara sitta och tôla bort ett tag.. :o))

Då glömmer jag min värk som är grym mot mig idá.. märks jag har både jobbat och sen så strök jag gardiner igår när jag kom hem eftersom gubben hade putsat alla fönster.

Ha dé och sköt om dig.. // STORA Kramar till en urmysig tjej.. Annelie

Maria sa...

Hej vännen
Vad skönt att det är klart med urstädningen. Har provat det själv några gånger och det är verkligen inte det roligaste man gör. Vad skönt att barnen trivs i skolan och får kompisar, tycker nästan det är det viktigaste, Det andra kommer sen...

Nu har jag dragit igång med den utlovade tävlingen på min blogg, kika in det kanske är något som kommer till pass i erat nya hus ;-)

Sköt om dig och njut av dagen

Kraam Maria

stina sa...

Skönt att ha det tråkiga ur vägen.
Vi har vårat kvar. Nu är det tre veckor kvar till våran flytt =D

Nja jag har J*a värk i kroppen idag. Vovven tycker jag har konstigt rörelsemönster...hihi

Men visst är fibro konstigt eller är det bara så hos mig? Men jag har blandat träningsvärk med fibrovärk, de går liksom in i varandra så jag vet knappt vad som är vad ??? (tur det kanske)

Ha en fin Måndag/kramar Stina

Madeleine Berglund sa...

Hej Pia!!

Städfirma säger du. Bra, säger jag. Det skulle jag också ha anlitat. Som du skriver, måste vara skönt att slippa kostnader för dubbla boenden.

Själv känner jag mig öm i kroppen, ett varmt bad skulle inte vara fel. Men dagen har knappt börjat så det kan jag glömma.

Har du börjat pynta med granris än?
Jag har till och med köpt en vit amaryllis, hihi,
Kram Madeleine

Stina sa...

Vad härligt när det fungerar som det ska.:-) Kram Stina

Madeleine Berglund sa...

Vita julblommor är ljuvliga. Nu är det bara en julros, ett gäng hyacinter och en gran som saknas. Och en chokladkalender förstås, fattas bara. =)
Hihi.
kram Madeleine

lovefriidrott sa...

Hej gumman
så SKÖNT att ni fått bort det där:)
Och anlita en städfirma var ju bra, för fy så tråkigt det är att städa ur sitt gamla hus:(

Så fint du tände ljus för din pappa o svärfar:) Jag är så tacksam att jag har min kvar
Ha en fortsatt trevlig måndag
Kram Sari