onsdag 4 november 2009

Onsdag,nu vänder veckan!

Hej på er!

Idag mår jag bättre,skönt! Helt ok är det inte men bättre....det är ju nästan aldrig helt okey denna tid på året...,kyla,blåst och ostadigt väder är inget för oss med Fibro :(

Har haft en diskussion med min son S(12år) nu på morgonen,inte kul alls och jag gillar inte alls att ha sådana samtal på morgonen då de ska till skolan :( Märker oxå att min toleransnivå inte är på topp när jag inte mår bra....en skit morgon helt enkelt!

Men nog om det,jag gillar att det är onsdag för då vänder veckan! Snart fredag :)

Idag har jag inte bestämt mig för vad jag ska hitta på,vila? Åka och ta en fika? Fixa lite hemma? Nja vet som sagt inte,jag får se efter att jag duschat och fixat mig...

Det är skoj att så många nya hittat hit,kul att ni alla lämnar en kommentar! Det blir jag alltid glad för!

Ha en fin dag all goa läsare,kram kram

19 kommentarer:

Annika sa...

God morgon min vän! Du är alltid så positiv även när du inte mår bra! :) Och som du så många gånger sagt! "Positiv energi smittar!" Jag känner att det kommer att bli en intressant dag idag! Ha det bäst! *puss och kram* <3

engelsson sa...

Nej man e verkligen inte speciellt förhandlingsbar när man har värk..kramar om dig

Annelie sa...

Vännen.. *kramizzar*,, säger som föregående skribent.
Att du orkar vara såå positiv för jämnan.. du är enorm.

Ha nu en riktigt mysig dag med inga "måsten".. ta bara hand om dig själv. Åk iväg och fika på nåt mysigt coh gottigt ställe.. sitt där länge och väl och kika på folk.
Ha en underbar dag helt enkelt.. // Stora kramar från din vän för alltid Annelie

stina sa...

Vi har med lite turbulent bland barnen nu så nu börjar jag tröttna på diskussioner som åtminstonde de två äldsta ska förstå !

Men som du sa det känns extra motigt när man inte mår bra, vilket jag inte heller gör nu då detta råa blåsiga väder sätter sig i kroppen....

Kram på dig goa du och ha en fin dag trotts elände å' värk....vi trottsar den!!!! Finns väl en mening med att det mest är kvinnor som får den...eller ??? (lite elakt men männen får skaffa sig egna besvär) :o- ....;)

stina sa...

Vi har med lite turbulent bland barnen nu så nu börjar jag tröttna på diskussioner som åtminstonde de två äldsta ska förstå !

Men som du sa det känns extra motigt när man inte mår bra, vilket jag inte heller gör nu då detta råa blåsiga väder sätter sig i kroppen....

Kram på dig goa du och ha en fin dag trotts elände å' värk....vi trottsar den!!!! Finns väl en mening med att det mest är kvinnor som får den...eller ??? (lite elakt men männen får skaffa sig egna besvär) :o- ....;)

Jag sa...

Hej vännen min.
Synd att det är så långt hit annars kunde vi ta en fika i höst-kylan.
Kram

Malin sa...

Ja det är inte lätt för er så här års. Min svärmor har också fibro och hon har jätteont nu. Hoppas det känns lite bättre idag. Kram

Anonym sa...

Hej, Hittade din blogg av en slump, är du från söderköping från början?
Slog på fibromyalgi, då min syster har detta, för att finna lite svar om det.

Classe

mickis sa...

hej vännen!

ja du har så rätt så... Nu vänder det & blir helg... :) Men denna helgen blir inte som andra då herrarna i fam åker till Borås på inomhusturnering Fotboll. De åker fredag em & kommer hem ngn gång under söndagen... Ju senare destå bättre har de placerat sig.. Blir säkert en toppen helg för dem... Men inte lika kul för mej.

Vi ska nog iaf göra stan på lördag jag & dottern & det kan ju vara mysigt & även äta lunch där tillsammans...

Konfliket konfliketr.. Jag börjar bli van & härdad... :)
Man måste ta en konflikt & man måste tala om vad som gäller.. Uppfostra.. Man får bli arga på varandra MEN det innebär INTE att man älskar varandra mindre...

Ha en fin dag!
KRAM

Pia heter jag! sa...

Svart till Anonym/Classe!

Kul att du hittat hit,synd bara att det är i ett tråkigt syfte då Fibromyalgi inte är att leka med...Bra att du läser på!

Ja jag har bott i Söderköping! Nu blir jag hemskt nyfiken på vem du är?

//Pia

Daniel sa...

Jo nerverna brukar ju vara på helspänn när man har värk.

Hoppas allt reder ut sig till det bästa. Njut av en god bulle till fikat nu!!!

Madeleine Berglund sa...

Hej! En fika är aldrig fel, muntrar alltid upp. Hoppas att det är bra med dig och din son också!

Kram kram Madeleine

Madeleine Berglund sa...

Hej! En fika är aldrig fel, muntrar alltid upp. Hoppas att det är bra med dig och din son också!

Kram kram Madeleine

Anonym sa...

Hej, Jag snurrade ihop detta igen, min syrra har MS, den är inte kul heller hon haft det sedan 85, min grabbs mamma däremot har diagnosen
fibromyalgi, så det var för att prata/stötta grabben jag hittade dej.

Är imponerad över hur positiv du är, fast det var du i skolan oxå.

Jag är inte så sugen på att lämna mail adress här...
Ha en fin dag! Classe

Ulrika sa...

Hoppas dagen blev en något bättre dag än igår!

Det är inte bästa tiden för oss fibrosar nej, det är för mig en himla jobbig tid.
Som du säger blåst är det värsta. Så himla ont man kan få bara av det.
Sen att gå och spänna sig av rädsla för att halka, taskigt för värken och för ryggen.

Det gäller att ta vara på de små stunderna ;)

engelsson sa...

Hej hoppas du haft en fin dag..här kom superdunderstårinteutvärken i eftermiddags..har lättat lite nu..men speciellt roligt e det inte..kram

Maria sa...

Hej Pia

Vad kul att du mår bättre...ok är det sällan, som sagt, men roligt då det känns bättre.
Själv har det varit sängläge / soffläge fram till kl 14, då var det bara att bita ihop och fara till stan, men har gjort fina fynd så det var det nog värt ändå.

Må gott !!

Kraam Maria

AkH sa...

Hej, vad skönt att höra att dagen har varit bättre idag! Ja, det är inte så kul med diskussioner tidigt på morgonen, kan säga att jag har dåligt tålamod då också! Hoppas du fick en bra dag och att du kom på vad du till slut ville göra!
Såg att du gärna ville köpa hjärttavlorna, då de redan är reserverade så kan jag försöka få till ett par till (hjälp nu känner jag lite krav, så man vet ju inte...fast jätteroligt- blev jätteglad!) ifall du fortfarande är intresserad! Maila mig i så fall på ako48@hotmail.com
Ha det gott!
Kram Anna-Karin
livetharochnu-akh

Pia heter jag! sa...

Aha Classe jag förstår,ingen fara! Ms är inte heller något vidare kan jag tro,kan tyvärr inte så mycket om den sjukdommen.

Skoj att du kommer i håg mig från skolan,förstår att du ej vill lämna din mailadress här...skulle inte jag heller vilja!


Ha det gott,Pia