söndag 1 november 2009

Söndagsmorgon!

Söndag Morgon,det är bara dotter V och jag vakna....lugnt och skönt så man får vakna till i lugn och ro!

En bild på Halloween puman som M , S & V gjorde i går:




I fredags så städade vi här hemma alla hjälpte till så det gick fort som attan!
Efter lite lunch så åkte vi alla 6 och bowlade,det var ett tag sedan vi gjorde det....det var jätte kul och även mysigt att få göra något tillsammans hela familjen ,det har ju varit lite dåligt med det ett tag nu. Alla var glada och ville vinna så det blev en lite fajt hehe men som sagt det var bara på skoj :)
Efter bowlingen så skulle alla 4 barnen på olika aktiviteter,J skulle träffa kompisar,M också,S skulle på disco och V skulle på kalas....
Detta resulterade i att P och jag hade huset för oss själva i ett par timmar,som två trötta föräldrar hamnade vi framför tv´n ...vad ska vi göra nu?? Hehe inte vana att vara själva med andra ord....det var skönt att ha en stund ensamma men så mycket trevligare det var när alla kom hem sen :)

Igår lördag tog vi en lååååång slappar morgon,tror klockan var 1 när jag kom ur pyjamasen! Dotter M och jag åkte till Maxi huset gick runt lite i affärer och tog en fika innan vi handlade mat på Ica. Det var mysigt att bara få rå om henne själv en stund....mysigt att nå fram och göra något trevligt tillsammans i synnerhet efter alla små och stora duster vi haft den sista tiden....det blev en jätte mysig mamma dotter eftermiddag! <3

Efter lite matlagning, ett par glas rött & soffmys framför körslaget så såg vi film, Johan Falk film nr 2. Den var bra även om jag tyckte att 1:a filmen var bättre...

Idag ska vi packa upp lite som fortfarande inte fått sina platser efter flytten,en lite bit i taget så blir det nog iordning på allt :)
Sen är det såklart vattengympa i kväll som alltid på söndagar! Idag ska även svägerskan N med,skoj!

Ha det gott kram kram

8 kommentarer:

Annika sa...

Låter som en supermysig helg! :D Det får mig att sakna min familj ännu mer om det nu är möjligt? ;) Ha en underbar söndag! *puss och kram*

mickis sa...

Låter som en helt perfekt helg...

Visst är det mysigt att som omväxligt göra ngt roligt tsm hela familjen.. Ju äldre barnen blir destå mindre vill de ju va med sina föräldrar.. & konflikter blir det.. Det gör det i alla hem..

Förstår att det var annorlunda att sitta ner bara du & på en fredagskväll.. När jag och maken gjort ngt själva eller ungarna varit iväg så försöker man utnytta stunden & mysa & prata.. Men vad pratar man om? Jo man pratar om BARNEN ;)

Vad mysigt du och dotter M haft det. Såna stunder är guld värda.. Jag och min tjej brukar oxå göra sånt ibland. Ta en fika eller lunch & shoppa eller iaf titta runt.. Man får så bra kontakt med dem då... <3

Jag tycker fredags & lördags höjdar stund är när man tillsammans med maken står i köket & lagarmat & smakar lite på rödvinet. Jag gillar matlagning annars oxå, men det är mycket trevligare att göra det tillsammans...

Önskar dig & de dina en riktigt fin söndag!
KRAM

hemma hos lilla mej sa...

Låter som en kanonhelg .Det ärmysigt att göra lite saker när det är helg.Ha en mysig söndag kramizar ~~~~RITA~~~~~.

Ulrika sa...

Härligt låter det. En kanonhelg.

Jag har mest slappat och slöat, sytt lite och slöat lite till.

Det ligger ett stort vilobehov i min fibrokropp. Efter en hektisk fiskesäsong så är jag bara helt Slut. Och Trött.
Ja, du vet ju.
Det kommer efter som ett blött täcke över kroppen. Tungt och jobbigt.

Nå, lugnet är ju här nu så nu gäller NJUTA!

Vicki sa...

Vi har även sett Johan Falk 3, den gillade jag. Såg att även 4:an var ute får se den en annan dag.

Fortsatt trevlig dag

Vicki

lovefriidrott sa...

Hej Vännen
låter som ni haft en alldeles underbar helg:)

Bowla åh det lät kul, förr så var vi alltid och bowla,,nu så har vi aldrig tid;(

ha d

Kram Sari

http://www.lillaprovence.se

iesson sa...

Hej! Hittade dig precis! Jag e oxå i en fibrotjej som kämpar med min tillvaro! Kollar gärna in fler gånger och ser vad som händer hos dig! välkommen till mig! - iessons hemsida.
((styrkekramar)) i höstrusket

Annelie sa...

Åååå.. vad skojj att bowla.
Men tyvärr klarar jag inte det längre.. tur du har som orkar med det.
För det saknar jag ibland,, mysigt att sticka iväg och göra en sån rolig sak.

Ha nu en trevlig kommande vecka.. // STOR kram Annelie