måndag 7 december 2009

Måndag den 7:e December!

Hej vänner!

Nu vecka,nya möjligheter! Eller hur??
17 dagar till Julafton....både mysigt och skrämmande.....hinner jag allt? Jodå det ska nog gå bra,betar av något från "att göra listan" varje dag och det känns bra!

Gårdagen gick i rasande fart,sonen J ville inte (läs orkade inte) följa med mamma och syrran för att köpa kläder till jul...men jag och M åkte och så följde min yngsta dotter V med,vi hade mysiga timmar tillsammans med shopping,fika och ett frisör besök för M. Hann även beta av några saker från julklapps listorna varav en jag känner mig mycket glad och lättad över att den är klar!

När vi kom hem så färgade döttrarna håret på varandra och sen tog vi alla en bastu,sköööönt! Även Morris var som alltid numera med i bastun,sitter på översta laven trotts att P kastar duktigt med vatten på agregatet! Skönare katt får man leta efter!!
Kvällen avslutades med den sista Johan Falk filmen,har sugit på den ett tag...ville inte att den skulle ta slut,men det var den sista :(

Idag ska P och jag fixa lite innan han åker till Göteborg och jobbar....kanske hinner vi beta av några fler julklappar?? vore ju kanoners....:))

Mina tankar går till dig Jessica,du & jag vet varför.....du vet hur ont det gör även i mig.....finns här vännen,men det vet jag att du vet!!

Kram till er,glöm inte att man aldrig ska ta varandra för givet! //Pia

9 kommentarer:

Stina sa...

Ha en bra dag du med du rara.:-) kram Stina

Annika sa...

Ha det bäst min vän! *puss och kram*

Majken sa...

hejsan!

Vilken härlig katt du har hihihi.. som gillar att basta.. en finskkatt ;)

Gott att ni fick shoppat lite igår. Tonårskillar är inte alltid så roade av shopping... ;)

Hoppas du får en fin måndag!
KRAM

Vicki sa...

Tiden går fort till julafton nu. Mycket som ska hinnas med både på jobb och hemmma. Jag gillar julen men hoppas på att det ska komma snö också så vi hinner vara ute och njuta av den.

Vicki

stina sa...

Var bara tvungen att läsa om en viss mening....
Menar du att KATTEN är med in i varma bastun ???!!! Tok katt :O)

Ja mycket ska jag läsa idag....Hahahahaha
Denna Måndag kommer jag sent att glömma, hitills bara en massa skratt =D

Åhh vad ni har hunnit med....

Fina och värdefulla ord du skriver i slutet till din vänn.

Kram på dig/Stina

Madeleine Berglund sa...

Hej!
Så fort jag fått mig min morgonpromenad och en rejäl frukost är jag på topp. Här finns det ingen tid för fika just nu. Nu är det träning som gäller om kvällarna. Jag har ätit på tok för mycket chokladkola och tryfflar sedan mitt bak förra veckan. Det sätter sina spår , mentalt i alla fall. Till jul vill jag allt kunna frossa. Tänk vad härligt att ligga på soffan och äta Aladdin. Mmm, gott gott..

Idag tog katterna ingen sovmorgon konstigt nog. Gjorde din Morris det? hihi.
Kram Madeleine

iesson sa...

Vill skicka en varm kram till dig och önska dig en fortsatt fin dag. Tackar för dina goa kommentarer hos mig! nu e jag tillbaka i bloggvärlden... :-)

Viktdrottningen - Anna Malmborg sa...

Jag måste bara ge dig en varm kram. Tänk så många kommentarer du lämnat hos mig. Varje kommentar har värmt!
Nu finns du på min blogglista, och därför kommer jag tillbaka hit oftare än tidigare. Kram kram

AkH sa...

Låter skönt med en bastu! Hoppas ni hann beta av några fler julklappar! Nej, det är viktigt att komma ihåg, att inte ta någon för givet!
Ha en skön kväll!
Kram Anna-Karin
hemochting