måndag 14 december 2009

Måndag,10 dagar före jul!

Hej du vackra!

Här ligger jag nedkrupen i sängen,med benen och ryggen upp hissade så jag kan ha datorn i knäet och skriva till till dig! Man blir lätt bortskämd med ställbar säng har jag märkt...*LYX* på hög nivå :)

Idag ska P och jag fixa lite innan han åker till Västerås och jobbar,sen i eftermiddag ska jag göra köttbullar till jul tänkte jag,bara att stoppa i frysen och ta fram sen....skönt att ha det gjort!

Igår gjorde dotter M och jag julgodis,vi gjorde Rockyroad(se bilden)


Och så gjorde vi,chokladtryffel och winernougat! Blev gott!
Sen skulle dotter V och jag göra knäck.....men jag brände knäcksmeten :( shiiit vad det luktade!!! Så det var bara att slänga smeten och så får vi göra ett nytt försök i dag med mycket noggrann övervakning!!! Så kan det gå....

Annars så mår jag bra,kroppen är snäll emot mig och det får man vara glad för!
Hoppas du mår bra och att din helg varit bra! Kram från mig!

11 kommentarer:

Annelie sa...

God Morgon hjärtat.. hoppas att din /er luciahelg var dundermysig.

Guuuud va gött med en ställbar säng, har jag sagt att jag ska ha nästa gång vi ska köpa oss nya sängar.. :o))

Du har varit duktig i helgen med allt vad godis heter.. själv så stod jag och bakade 100 bullar igår plus att jag bakade en ny kaka i lördags till våra gäster skulle komma.

Men fyyy,, detta med 100 bullar var INTE bra för värken skull,, absolut inte axeln... :o((

Ha nu en helt underbar dag denna måndag den 14:e december 2009.

Stora varma kramar till en varm vän.. // Annelie

Lena sa...

Va gott det ser ut, är det från Leilas bakbok? fullkomligt avgudar hennes bakverk, mums!

Ha en skön dag!

Kram
Lena

Majken sa...

Mumsfillibabba... Jag har oxå köpt hem & ska göra Rockyroad....

Imorse efter jag kört sonen så handlade jag lite smått & då köpte jag extra köttbullar just med tanken att slänga ihop ngr idag att ha till jul... ;)

Jag önskar dig en riktigt mysig måndag!
Kram

Anebettan sa...

Härligt med en snäll kropp, de dagarna är guld värda! ska ta ditt "tips" till mig och vakta knäcksmeten med mina hökögon i kväll. Ha en fortsatt trevlig måndag. Kram

Titti sa...

Hej
Vilken fin blogg du har & vad kul att du är ifrån Norrköping. Ha det så bra ...Mvh Titti

stina sa...

Mor'n, mor'n på dig.
Tack så för din gulliga komentar hos mig *generad* Fast roligt att du gillar mina galenskaper....hihihi

Ser BARA så GOTT ut !!!
Synd att jag ej tål nötter och mandel längre :(

Men knäck blir det och kola med nötfri chocklad uppe på...mumms !!

Jag ska göra köttbullar och julgodis till helgen tillsammans med familjen *hög mysfaktor* =D

Synd med första knäcken, men tur man kan göra om den... ;)
Man är ingen duktig kock om man inte gör misstag på vägen....


Varma kramar/Stina och Blenda

Angelica sa...

Oj vad du har varit duktig med allt bakande!!! Jag känner att det är dags för mig att sätta igång med. Lite smart med köttbullarna i frysen, det har jag inte tänkt på... Idag blir det minsann lite bak inför julen här nere med, men jag vet inte vad ännu!

Hoppas att du njuter för fullt och snart är det jul :D

Kram

Angelica

Madeleine Berglund sa...

Ååå vad mysigt med julbak. Själv ska jag och en kompis baka som tusan på fredag. Tjohoo! Jag ska givetvis provsmaka allt mycket mycket noga, hihi.

Rocky Road, mmmm, viiiill ha...

Kram Madeleine

Anonym sa...

Hejhej!

Rocky Road tänkte jag också göra innan jul :) Dom skall tydligen vara riktigt mumsiga.
Kram på dig.

Stina sa...

Nu hör jag ju vad jag skulle vilja ha för säng.;-) Kram

Jag sa...

Tack för dina fina ord till mig i fredags-inlägget.
Jag är sååå glad att jag har dig.

Massor av kramar till dig käraste Pia