tisdag 1 december 2009

Tisdag den 1:a December

God Morgon vackra vän!
Idag går vi in i Julmånaden,December.....



Själv minns jag när jag var liten,hur jag alltid älskat denna månad....
Är också glad över att jag faktiskt är vuxen nu,vuxen och tar mina egna beslut,gör mina egna val för hur just jag vill leva och även fira jul! Därför mår jag lite extra bra i år då vi kommer att fira på ett annat sätt än vad vi är vana vid och jag ser fram emot det jätte mycket!

Såg på Julkalendern med S & V i morse,kan inte säga att den verkade så, jätte bra men den var lite charmig på något sätt...Det gör inte så mycket att den inte var super bra utan vi hade en mysig morgon med massor av tända ljus och myste tillsammans i soffan framför tv´n. Som vi kommer att göra hela december fram till Jul!

Dagen igår var bra,förutom min huvudvärk som fanns med hela dagen (idag är den borta).Vi var på banken och det känns som allt det vi jobbat för från Maj nu äntligen lyftes från våra axlar och vi faktiskt kan börja njuta fullt ut! Huset är nu vårt även på pappret,lånen blev kanon bra och vi känner oss mycket nöjda!

Idag skulle härliga H och hennes dotter S komma och fika men jag fick tyvärr ställa in för dotter M är sjuk,hon har ont i huvudet och kändes varm i morse....stackarn mår inte alls bra,hoppas det inte är svininfluensan bara,hon tog vaccinet i Torsdags så den har ju inte gjort nytta ännu :(

Idag kanske jag och de av barnen som vill baka lite lussekatter,vi får se sen när de kommer från skolan om de har lust!

Ha en fin dag i dag,kram kram

6 kommentarer:

Lena sa...

Hoppas att din dotter inte fått svininfluensan, kanske det är sviterna efter sprutan.

Gillar bilden du har på bloggen, man blir alldeles varm när man ser dessa bilder på tomten :)


Ha en bra dag

Kram
Lena

Annelie sa...

Ha nu en helt underbar dag ihop med dina barn och ert eventuella lussebak..

Stackare,, sån huvudvärk du hade igår har jag idag. Så här blir det inget gjort.

Ha det allra bäst din "energi-knippa" (obs positiv mening).. // Massa goa kramar Annelie

Majken sa...

Vilken BRA förslag!!! Baka lussekatter... Det ska jag oxå ta & göra.. Men inte idag... tror jag... det blir nog imorron minsann.. GOTT!! Pepparkakor har mina barn blivit för stora för.. ja att bakka men inte för att äta... Sen brukar jag oxå alltid baka sirapsbröd på min mormors recept.. det är ett måste på¨jul Sirapsbrödet & julskinka & nisses senap (lokal senap) ganska stark. Kan jag varmt rekomendera Pekka att köpa med sig när han varit här i stan på besök... Ha en underbar dag!
KRAM

Angelica sa...

Hej söta du! Vad fint och mysigt du gjort här inne! Älskar ju julen jag med och vi tittade på julkalendern i morse och jag kan väl bara hålla med dig, men barnen tyckte om den.
Hoppas din flicka blir bättre fort och att ni får en strålande mysig tisdag!

Kramar

Angelica

Laizan sa...

Hej vännen,
Tack för dina värmande kommentarer hos mig..har mått bättre men det är väl en sån period antar jag:o)
Hoppas du mår bättre iaf,
skönt att din jobbiga huvudvärk försvann!
Fattar inte var du hittar alla fina bakgrunder på din blogg..man blir ju helt julig i hela kroppen när man hälsar på här..mysigt!
Ha ne fortsatt mysig tisdag..bakade ni lussekatter tro??
kramar Annelie

laizan sa...

Halloj igen,
glömde ju säga att du har en liten award att hämta hos mig!*blinkblink*
kram..