måndag 20 april 2009

Funderingar

Har ju förut skrivit om att jag "rensat" bort de personer som utstrålar negativ energi och att jag mår så mycket bättre nu än vad jag gjort någonsin förut.

Något som jag funderar över är hur en sådan person mår/fungerar?
Vad är det som gör att en del måste hävda sig,säga sårande saker om någon annans hem och familj? Ofta ofta hände det mig,tills jag fick nog. Vad har man för rätt att tex säga "men du ska ni inte byta soffa snart?" Eller ska du verkligen ta den där bullen?

Jag är så glad för de val jag gjort mot målet att själv få må bra,att själv veta att jag duger precis som jag är. De som jag har i mitt liv ger possetiv energi till mig och får det samma från mig. De förstår att jag mår dåligt i bland och behöver bara få vara,för vi vet att vi är vänner,familj ändå utan att behöva låtsas vara något som vi inte är!

Vad har du för erfarenheter av energi tjuvar? Någon mer som rensat i sitt liv och hur känns det i så fall?

Jag mår bra,och jag lever ett rikt liv! Det är stort!

13 kommentarer:

Jag sa...

Helt rätt min vän... Jag har också "rensat" bort folk med dålig energi och jag mår så mycket bättre. Man kan inte ta hur mycket skit som helst.... Och jag lovar dig att de som det gäller VET att de gjort fel och det kommer att straffa sig i längden min vän.
Älskar dig gumman....

Anonym sa...

Låter som du gjort rätt val.
Ha det gott
Kram

Micce sa...

Vi älskar dig :)

Pia heter jag! sa...

Åh tack älskar er med!

Snäckan sa...

Det där med energitjuvar är svårt. Min värsta är dessutom min bästa väninna. Hur går det ihop? Svårt att förklara och svårt att ta sig ur...
Kramar till dig min vän :-)

Annie sa...

Jo, ja vet hur det känns att ha energitjuvar, har haft ngr under en del perioder av mitt liv. Ngr saknar jag till viss del, men så är det väl när man har känt varandra hela livet innan man bröt upp. Nu är jag försiktig när det gäller ny bekantskap.
En bra vänskap är där man ger och tar.Jag är väldigt rak och ärlig (har sårat en del enligt dem, de som inte tålde ngn kritik) men jag skulle inte vräka ur mig nåt om hur folk bor eller hur mycket de äter osv.
Idag känns det bra, har mina få men ärliga vänner.
Ha en mys tisdag! kram Annie

Laizan sa...

Åh vad bra gjort! jag själv har inte direkt hamnat i den situationen, däremot min syster har 2 "vänner" eller vad man ska kalla det som har förmågan att få henne att må dåligt med precis dom saker du skrev där. Jag blir tokig när jag hör allt dom säger till henne som får henne att må dåligt men hon orkar inte ta tag i det utan låter det alltid vara och jag tycker så synd om henne!

Tack igen för att jag fick möjligheten att hälsa på i din blogg, jag blir alltid på gott humör efter jag kikat in här!
kramar!

Majken sa...

tror alla människor har energitjuvar eller haft det i sina liv. Jag oxå.. För närvarande har jag bara en energitjuv & det är så invecklat & en sedan 20år gammal vän. Jag vet att jag är nästan den enda hon kan anförtro sig till när det kärvar... Men mellan varven känner jag mig stressad av henne... Just nu är det en lugnare fas.. Jag har iaf inte hjärta att göra mig av med henne. men jag håller det på ett enklare plan & mest via telefon :)

Annars har jag hittat nya vänner som jag kan anförtro mig åt när jag har behövt & dem kan anförtro sig åt mig.. lika villkor.

Jag tror man måste rensa för att må bra & få inre harmoni...

Förresten jag har energitjuv till.. tonårsdottern.. men det är bara att bita ihop & säga vad man vill.. men när de sover DÅ är dem söta.. ;)

Ha en fin dag!

Anonym sa...

En dag fick jag bara nog och rensade bort min värsta energitjuv. Det var ett tufft beslut men jag var tvungen för att själv kunna må bra. Det finns en sorg i det men när man aldrig får något bra tillbaka. Att man alltid får höra något negativ även i det som är bra för att personen inte kunde bara vara nöjd och glad för min skull någon gång. Jag var bara tvungen. Och jag har inte ångrat detta trots att det handlar om min egen mamma.

Sen finns det många andra energitjuvar som inte är lika jobbiga att bli av med.

Men man får se till sig själv. Att man själv måste få må bra./Monachos

Pia heter jag! sa...

Wow vilken respons!

Tack ALLA för era fina och kloka kommentarer!!

Förstod att jag ej var ensam om detta!

Kram Pia

Anonym sa...

Oj, det var många kommentarer...
energitjuvar finns det gått om i denna värld, och det är bara att lämna dem, man måste göra det med stil, man kan "droppa" av dem på ett snyggt sätt..och låt inte såna typer komma för nära dig, håll dem på avstånd..

Vicki sa...

Det finna alltid vissa som tar en massa energi från en. Min fd kompis var en sådan vi har tyvär ingen kontakt idag. Jag vet att hon mådde väldigt dåligt själv och därför tog hon all min energi men jag kunde inte hjälpa henne hur mycket jag än försökte. Så idag kontakat hon inte mig längre.

Jag vet inte riktigt vad det är för operation din dotter gått igenom. Är det en sjukdom?

Vicki

Lotta sa...

Jag har oxå rensat lite... vänskap innebär för mig att ge och ta, inte bara ta!!! Tyvärr är jag (som många andra) en människa som helst inte säger nej utan ställer upp och finns för andra fast orken inte finns där. Denna egenskap finns det människor som tar vara på och utnyttjar...
Skönt att bli "fri" från energitjuvar!!! :-)

Kram