onsdag 15 april 2009

Huvudvärk.....

Vaknade med jätte huvudvärk i dag,kanske inte så konstigt med alla spänningar jag/vi haft sista veckan.
Känns som att jag inte får sova ordentligt,M ska ha medicin x-antal gånger per dygn så även på natten. I natt har jag varit uppe två gånger för att ge henne medicin och en gång för att hon sov oroligt....jag vaknar av minsta knyst och är rädd att något ska vara fel med henne....
När klockan ringde var jag så trött då minsann sov jag hårt.

M har så svårt att äta,de på sjukhuset har ett antal gånger talat om för henne att hon måste äta,annars kan man tydligen få problem med läkningen.
Vi hade ett jobbigt samtal ang det igår....hoppas hoppas det blir bättre i dag...

I dag ska vi bara vara,ligga i sängen länge länge....njuta av att vara hemma....kanske ta en fika på altanen...

Ska oxå surfa runt och läsa i kapp lite bloggar,saknar det massor.

Ha det gott,kram

7 kommentarer:

Annie sa...

Go förmiddag =) Hoppas hon får tbx sin hunger snart. Vilken omställning, på sjukhuset var det peronalen som gav henne meicinen, nu är det du. Förstår att du är så trött. Hoppas du får vila under dagen, nån stund iaf =)
Ha nu en så bra dag, som ni kan =) Kram

Annie sa...

medicinen, skulle det ju stå =)

Lena sa...

Vad skönt operationen gått bra och att ni är hemma igen. Förstår det kan bli jobbigt ett tag. Känns säkert väldigt bra vara hemma igen. Det börjar ju blir vår nu också så det är som härliga tider som väntar. Här i Luleå idag så lyser solen. Är lite orolig för dem i Australien idag men de är friska och mår bra, det hade strulat med jobb, fanns inte som utlovat när de kom dit och jätesvårt få tag på rum att sova i men det verkar som att det löser sig iallafall så de klarar sig nog och reser vidare till annat ställe. De hade nu köpt en två-liters låda med glass och sitter där i solen och har det bra, kanske de kommer hem snart och det ser jag ju fram emot så slipper man tänka på dåligt väder, bränder och giftiga spindlar som varit där i Australien. Hoppas ni får en fin dag idag och vad roligt operationen gick bra.

Madeleine Berglund sa...

Hej! Härligt, att man kan vara till glädje ibland. =) Jag hoppas ni får en mysig dag idag, en å anna tupplur och så fika förstås. Kram Madeleine

Snäckan sa...

Inte konstigt du vaknar av minsta knyst. En mamma hör allt när barnen är sjuka. Eller hur? Jag hoppas smärtan avtar snart för henne. Hur länge räknar man med att hon ska behöva vara hemma från skolan?
Hoppas ni kan vila och ta hand om er och att hennes aptit återvänder.
Kram!

Majken sa...

Vad skönt att vara hemma!!

jag förstår att ni är trötta, det är inte som en hotellvistelse att ligga på sjukhus...

Om hon har dålig aptit så kör önskekost ngr dagar så kanske den snart blir bättre. Hon behöver ju inte äta så stora portioner åt gången, men små och lite oftare så känns det bättre :)

Ni fixar det säkert till det bästa!

Ta hand om dig själv oxå.. glöm inte det..

KRAM

TROLLTORIS BLOGG sa...

:)