torsdag 30 april 2009

Valborg!


Idag hälsar vi in våren! Det har jag gjort för länge sedan.....ville ha vår i Februari så min inhälsning började redan då :) :)
Skämt och sido,det är en mysig dag i dag vi firar med svägerska,svåger och mosters goa E!
Vi brukar alltid grilla men i dag står lax på menyn,ungsbakadlax,pressad potatis & romsås(kallsås) till det en fräsch sallad! Efteråt blir det Jordgubbs&lime pannacotta med hallon på.

På dagen ska vi handla mat och lite presenter till vår S som fyller 12 år på Måndag,min lilla son börjar bli stor....oj oj...

Tankarna går även i dag till Jessica....hoppas du sovit i natt,tänker så på dig!

Ha en jätte skön Valborg kära vänner,glöm ej att njuta!

Kram från mig :)

7 kommentarer:

Jag sa...

Jag somnade hyggligt bra men drömmarna har strömmat in. Drömde att M blev kidnappad...att M försvann i krig... att M var elak... så jag har vaknat ett antal gånger inatt. Du, min vän, är min energi-källa och solstråle. Nu ska jag ta ett par värktabletter så jag blir människa idag....
ValborgsKRAMAR från söstra di

Annie sa...

Önskar dig en mycket trevlig Valborg!
Kram

Annelie sa...

Jaaa,, visst äré underbart gött att klippa sig.
Även om jag inte klipper mer än bara bort det risiga, då jag ska försöka att spara det till liiite längre.
Men, denna gång klippte jag luggen ganska så kort.. det vart snyggt.

Mmm.. jobbigt när man mist sin älskade hund. Även om vi vet att vi gjorde rätt så är ju saknaden enorm.
Men, visst.. det går ju bättre och bättre.
Men.. igår vart jag sänkt.
Hela dagen innan jag började dagen var jobbig.
Såna dagar kommer väl och går ett tag.

Ha nu en riktigt TREVLIG VALBORG.. // Kramar Annelie

Annika sa...

Detsamma vännen! Ha en underbar dag! Jag har bloggat! ;) *puss och kram*

Snäckan sa...

Hej vännen!
Jag önskar dig en härlig Valborg! Hoppas du mår bra idag och att ni får en trevlig kväll.

*kramar om*

Majken sa...

Hejsan!

Ja vår ville vi oxå ha tidigt, men nu är den här :)

Mums vilken god valborgsmat. Vi brukar oxå göra kall romssås till lax & jordgubb/lime pannakotta gör du den på kvarg? Min dotter bjöd oss på en sån för ngr vckor sedan. De hade fått göra den pannakottan på hemkunskapen. Frisk & god!

Ha en riktigt härlig valborg!

Kram

Vicki sa...

Ni verkar ha haft en trevlig dag i går!! Händer det något nu i helgen?

Vicki