tisdag 19 maj 2009

Dax för röntgen i dag!


Min stora dotter M ska på röntgen i dag,röntgen för att se att allt är okey efter operationen som hon gjorde i April. Vi ska till Linköping,samma ställe där de gjorde operationen.
Så det blir dagens huvud grej,alltid är det något...:)

Dagen i går var ganska lugn,vi var på den nya Begravningsbyrån på eftermiddagen....vilken skillnad på bemötande! Det var en skön känsla att bli väl omhändertagen. Vi fixade dödsannonsen till tidningen,preliminär bokade ett datum för begravningen mm mm.
Sen hem hit med hela "storfamiljen" dvs alla i vår familj,svärmor och svägerska,svåger och E 9månader. Vi käkade lax,kall sås och färskpotatis....Åh så gott!!

P åkte till Trollhättan för jobb,så lite av vardagen har kommit tillbaka.Ganska skönt faktiskt.

Mår ganska bra kroppsligt sätt i dag,mentalt(sorge arbetet) är oxå ganska okey nu,det kommer stunder såklart när det är jobbigt som när vi skulle hitta en fin dikt till dödsannonsen...phu inget roligt jobb.

Till er mina fina goa läsare,ni är helt underbara ,TACK för ni stöttar mig! Det betyder så mycket!

Ha en jättebra Tisdag,det känns som att det här bli en bra dag för mig! Kram

6 kommentarer:

Jag sa...

Gud vad skönt att höra att du mår bra. Jag var lite orolig för dig när du har så mycket att tänka på vännen.
KRAMKRAM

Annelie sa...

Jag är oxå väldigt glá att du inte känner av din värk. Men akta dig ändå vännen.. för värken kan ju komma när allt är löst.. (vet både du och jag).

Usch ja.. kan jag tänka mig att det var urjobbigt att hitta en fin dikt.
Nu en känslig fråga,, var din svärfar sjuk eller gick han bort bara så där..??
Svara endast om du VILL.
Förlåt för min fråga..

Ha det nu sååå bra som du kan ha det vännen.. // STOR Kram Annelie

Annie sa...

Hoppas allt är bra i hennes rygg. Tur att det finns mer än en b-byrå att vända sig till. Önskar dig en bra dag. Ta det lugnt =) Kram

Majken sa...

Vad skönt att nya begravningsbyrån var så bra. Det betyder så mycket vilket bemötande man får. Speciellt i svåra stunder...

Hoppas röntgen av M,s rygg gick bra!

Trollhättan... Jag håller utkik ;)

Vad skönt att du tycker det känns lite bättre!

ha en härlig dag!
Kram

Snäckan sa...

Hej vännen!
Skönt att ni hittade en begravningsbyrå, ni trivs med. Viktigt att allt känns rätt och bra!
Man behöver vardagen också, tycker jag, för att liksom orka med allt.
Hoppas allt går bra med M's röntgen och att rygger läker som den ska.
Många kramar!!

Annika sa...

:) Skönt att du har en bra dag! Min är sisådär. :S Har lite för mycekt att tänka på just nu känner jag. :( Ha det bäst! *puss och kram* Tack för din kommentar i min blogg.