måndag 4 maj 2009

Måndag,ny vecka!

Hej alla fina!

Idag fyller min minsta son 12 år! Vi har sjungit och grattat på morgonen! De har studiedag i dag,så passande! Cykeln och hjälmen fick han ju redan i lördags så i dag var det bara lite små saker....men det är så mysigt med den lyckan och känslan av att få fylla år så han skiner som solen! Snart ska jag göra mys frukost till oss.
Det ordentliga firandet blir på lördag med släkt och lite vänner.

Jag har jätte ont i mina handleder i dag,vattengympa och städning på en och samma dag var inte så smart.....

Det är mycket sämmre väder ute,kallare och det hade oxå regnat såg jag.....synd men regnet behövs.

Annars ska vi bara umgås i dag,äta sonens önske mat(de brukar få önska mat då de fyller år) som i dagen till ära fick bli ost och skinkpaj! Till fika vill han ha marrängsviss! Gott gott.
I kväll åker P till Halmstad på jobb,men det är i kväll än så länge har vi dagen tillsammans.

Kram och ha en jätte bra måndag!

10 kommentarer:

Majken sa...

*ler stort* GRATTIS TILL SONEN!!!

Härligt att vara ledig på sin födelsedag! Kan ju knappast bli bättre...
Vi har oxå önskemat på födelsedagen. Klart man ska få välja en sådan dag. Det fick jag oxå när jag äxte upp & vilken festrätt valde jag tror du? Jo köttfärssås med spagetti.. Mammas köttfärssås är bland det godaste jag vet ;) fortfarande...

Solsken här idag men det har blivit mycket kallare. Jag frös som sjutton förut när jag rusade till bilen för att köra ner till stan & ge sonen en kvarglömd skolbok...

Hoppas ni får en riktigt mysig dag & att dina handleder mår bättre fram på dagen!
(tänk att man aldrig lär sig vart gränsen går)

Kram

Anonym sa...

Ha en trevlig dag med födelsedagsfirande.
Kram

Vicki sa...

Barnen blir alltid så glada när det får bestämma mat på sin dag. Det brukar mina barn med få göra.

Vad bor ni någonstans i detta avlånga land?

Min son har med studiedag idag.

Är det en riktigt tårta?

Bor alla dina barn hemma?

Vicki

sanna sa...

Grattis till sonen! :-)
Jobbigt med dina onda händer. Jag har också ofta ont i händerna men just nu är mitt största problem domningar i fötterna.
Krma

Snäckan sa...

Vilken tur han har som är ledig på sin födelsedag! Härligt!
Vi brukar också få välja mat när vi fyller år. För brukade sonen välja pasta och köttfärssås, men numera är det oftast Tortillas på menyn när han får välja.
Hoppas värken ger med sig igen.

kramar!

Snäckan sa...

Glömde... Det är helt ok att du skrattade åt mitt "sprinklersystem". Det var därför jag skrev det så. Brukar försöka ha lite galghumor ibland. Det underlättar.

Kramis!

Annika sa...

Härligt! Hoppas att ni har haft en bra dag och att sonen är nöjd! Tack för din kommentar i min blogg! :) Blir alltid lika glad! *puss och kram*

Laizan sa...

Tack för dina fina inlägg hos mig!
Stort grattis till din son också, lyckan är fullständig idag kan jag tro, både ledigt fina presenter och favvomaten..kan det bli bättre:o)
Jobbigt med dina handleder, det är aldrig lätt att sätta gränser när det gäller en själv eller hur?
kan säkert bero på vädret också, det märkte jag idag iaf.
Ha en fortsatt härlig födelsedag med sonen och hoppas du känner dig bättre imorgon!
Kramar..

Annelie sa...

Ojjj,, jag har jättesvårt för att läsa den vita texten på den gröna bakisen.. *sorry*
Så, jag kan inte kommentera nåt av det du skrivit.. :o/

Nääee,, det förstår jag verkligen att din man inte har så jättemycké tid över för sitt intresse med 4 barn i huset.

Mmm.. vår helg har varit en sån som man verkligen minns med ett stort leende.
Ja, kompisar är värt såååå mycké.
Älskar våra vänner.

Ha det bäst gumman och sköt om dig.. // Kramar Annelie

Annelie sa...

Hahahaha,,
*skrattar gott och länge*
Vadå vit text på grön bakis..??!!

Nu när jag redan hade skrivit kommentaren och gick tillbaks så var det ju den rätta färgen.. ja, jisses säger jag bara.

Så, nu kan jag ju t.o.m kommentera det du har skrivit.. *fniss*

Mmm.. denna jäkla värk vad den är väderkänslig. *jobbigt*

Du får lov att gratta grabben från en okänd bloggerska.. // Kramar Annelie